Header Ads

ads header

Flash News

Mahathir licik dalam menyalahkan keadaan



Abah kata, siapa yg hidup zaman Tun M ketika memerintah 22 tahun dahulu, akan faham apa yg Tun M buat pada hari ini.

Dahulu, Tun M akan salahkan kaum melayu jika mana- mana dasar beliau gagal. Hanya orang melayu sahaja malas dan tak pandai. Tun M menggunakan orang melayu sebagai "kambing hitam". Akibat berulang kali mengungkapkan nya, maka orang melayu seperti sudah redha dan menjadi stigma di kalangan masyarakat bahawa : MELAYU MALAS, MELAYU MUDAH LUPA, MELAYU HARAP TONGKAT dan lain2.

Natijahnya, bila sebut "melayu", bangsa lain akan kata "pemalas".

Satu lagi yang Tun M suka kata adalah "ekonomi tak baik", "rakyat harus berkorban demi negara" dan lain - lain sebagai alasan untuk mengelak dari memberi perkhidmatan kepada rakyat. Kenaikkan gaji penjawat awam ketika era Tun M dahulu macam siput. Ada orang kata, zaman Tun M dulu, orang lebih suka kerja kilang dari jadi guru sebab gaji yg rendah.

Hari ini, beliau mengulangi skrip yang sama.

Zaman DS Najib, beliau sentiasa memlerkatakan sesuatu yg positif untuk rakyat.

Jujur Nabeel kata, rakyat sebenarnya lebih senang kehidupannya ketika era DS Najib.

MR : Apabila UMNO bergolak selepas Najib jatuh orang UMNO cari Kuli untuk pimpinan UMNO walaupun Kuli sudah banyak tahu tenggelam. Tidak mustahil Najib akan pimpinan UMNO semula......


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

1 ulasan:

  1. Kita boleh melihat samada rakyat mempunyai wang lebih untuk berbelanja dengan melihat gaya hidup mereka seperti bersarapan di luar umpamanya..... Zaman Najib dulu kita boleh lihat gerai makanan (tak kita gerai makanan Melayu atau Cina) tumbuh bagaikan cendawan di seluruh pelusuk negara.... Sekarang satu persatu mulalai tutup kerana kekurangan Pelangan. Rakyat mula berjimat bimbangkan masa depan yang sukar.... Sebenarnya ini tidak baik untuk negara kerana eko omi negara tidak berkembang dan mungkin akan mengucup...yang akan menyebabkan pengangguran ( bagi pekerja2 kilang) kerana hasil barangan tidak dapat di jual debanyak seperti dahulu.


    BalasPadam