Header Ads

ads header

Flash News

Menteri Pendidikan Degil dan Tak Peduli Rakyat


Majlis Pembangunan Pendidikan Islam Malaysia (MAPPIM) bersama gabungan 300 Ngo Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) menyifatkan pendirian tegar Menteri Pendidikan yang masih terus mengekalkan, dan mempertahankan beberapa orang anggota Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK) yang telah pun menjadi pertikaian dan teguran daripada pelbagai pihak termasuk badan Ngo, tokoh individu pendidikan serta rakyat, masih lagi tidak diambil peduli dan cakna oleh Menteri, malah masih terus mempertahankanya, melalui kenyataan rasmi yang beliau jelaskan.

"Sikap ini mengambarkan bahawa beliau seorang menteri yang sangat degil dan tidak mempedulikan teguran dan pandangan rakyat terbanyak".Ini sangat berlawanan dengan hasrat dan aspirasi Kerajaan PH yang dikatakan mesra rakyat serta peduli rakyat.

Oleh kerana sikap beliau yang degil dan mengenepikan pandangan rakyat, maka Mappim dan Ummah akan mengadakan siri jelajah keseluruh negara bagi mengerakkan himpunan perdana besar-besaran di Putrajaya pada masa yang terdekat ini.Himpunan mega ini akan mengumpulkan ratusan ribu rakyat daripada lebih 1000 badan Ngo dan Ngi bagi memberi ingatan serta desakan kepada Dr Maszlee Malik sebagai Menteri Pendidikan bahawa, pendidikan adalah agenda penting negara dan rakyat untuk masa depan ummah dan negara bangsa.Beliau tidak wajar berbuat sesuka hati tampa mengambilkira dengan teliti pandangan rakyat terbanyak.

Rakyat mahukan pendidikan yang holistik, mantap serta berkualiti berdasarkan kepada pembenaan budaya bangsa dan agama.

Beliau tidak boleh meremehkan hasrat dan harapan rakyat.Beliau mesti melihat dan mengkaji dengan teliti apa kehendak dan kemahuan rakyat terbanyak berdasarkan kepada matlamat dan halatuju Falsafah Pendidikan Negara dan Dasar Pendidikan Kebangsaan.

Mappim dan Ummah menegaskan bahawa Menteri mesti merundingi dengan pelbagai pihak yang berkentingan dalam pendidikan negara termasuk badan Ngo dan  Agama bagi memberi keseimbangan kepada
perlantikan anggota MPPK.

Ini bagi bertujuan bagi membentuk kesepaduan dan saling melengkapi kepelbagaian kepakaran dan pengalaman bagi memantapkan mutu dan kualiti  pendidikan negara.

Mohd Zai Mustafa
Ketua Eksekutif MAPPIM
Ahli Jawatankuasa UMMAH


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

6 ulasan:

  1. Jangan buat wayang macam "Singapore pulangkan 45 juta", wal hal dalam masa sama Singapore akan dapat pampasan kerana keretapi laju di tangguhkan. Kesudahannya masuk angin keluar asap.

    BalasPadam
  2. Kepala bapak liberal pernah menghina Nabi dengan berkata Nabi pun akan letak jawatan Nabi kerana Nabi tidak mampu menghadapi cabaran yang hebat di zaman moden dan kepala bapak liberal ini juga pernah menipu rakyat dengan berkata jika dia menang PRU 14, dia akan hapuskan tol di kawasan dia maka kita tidak terkejut melihat kepala bapak liberal tersebut sibuk menjilat kepala bapak kafir harbi dan tidak mempedulikan rakyat selepas dia memenangi PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang betul2 celaka setan tu kalau benar seperti yang dikatakan

      Padam
  3. era SST2.0: terbaru, makan pau dan minum teh ais di restoran kena SST 6%

    pau dan minuman di kanteen sekolah tak dikenakan SST 6 %?

    BalasPadam
  4. Maszlee ni buat keje mgikut kehendak dapigs, dan bknnya kehendak rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. janji dapat jawatan, semua janji boleh masuk longkang... spesis cam gegini pun ada.

      Padam