Header Ads

ads header

Flash News

Mujahid buka segala pintu kemaksiatan berleluasa


Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) menyelar kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa yang meminta Majlis Agama Islam Negeri tidak mengambil tindakan kepada orang Islam sekiranya maksiat dilakukan secara tertutup.

Presidennya, Haji Aminuddin Yahaya berkata, kenyataan menteri agama itu amat tidak wajar dan boleh membuka kepada segala pintu kemaksiatan berlaku berleluasa.

Katanya, sekiranya benar apa yang diucapkan Mujahid, ia bermakna peranan Majlis Agama dalam membanteras gejala maksiat semakin dikecilkan malah mungkin tidak berperanan lagi.

“Apa yang didefinisikan tempat tertutup dan tempat awam perlu dibahaskan kerana ini membawa tafsiran yang pelbagai. Adakah maksiat yang berlaku di rumah-rumah urut dianggap tempat awam atau persendirian?

“Jika mengikut kenyataan Mujahid, ia boleh didefinisikan tempat persendirian. Ini bermakna sesiapa sahaja boleh melakukan maksiat di tempat berkenaan tanpa halangan,” katanya kepada Ismaweb, hari ini.


Dalam temu bual eksklusif dengan The Star sebelum ini, Mujahid mengkritik tindakan pihak berkuasa agama yang memecahkan pintu dalam serbuan bagi menahan pasangan berkhalwat.

Beliau mendakwa, penguatkuasaan dalam beberapa kes khalwat telah disalahgunakan dan dieksploitasi, sedangkan apa yang dilakukan oleh orang Islam di kawasan tertutup bukanlah urusan kerajaan.

“Katakan anda melakukan sesuatu dalam lingkungan peribadi anda, saya tidak akan campur tangan. Adalah penting untuk mereka (pegawai penguatkuasa) tidak mengganggu lingkungan individu.

“Kebimbangan saya adalah apa yang berlaku di khalayak umum yang mencemarkan sensitiviti, kesahihan atau jenayah. Hanya dengan itu kerajaan akan masuk campur, bukan kerana kita mahu menjadi polis moral tetapi kerana kita mahu menjamin kesejahteraan awam,” kata Mujahid.

Membidas kenyataan itu, Haji Aminuddin memohon pihak menteri berbincang sebaik mungkin dengan pelbagai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang selama ini bertungkus lumus mencegah gejala maksiat sebelum membuat sebarang kenyataan atau polisi.

Pada masa sama, beliau juga turut mempersoalkan kesungguhan tindakan kerajaan dalam membendung kelahiran anak luar nikah yang dilihat semakin membarah.



MR : Apabila manusia rasa diri sudah sempurna dan ilmunya telah pencapai tahap tinggi, dia lupa akan dirinya sendiri....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

5 ulasan:

  1. Puak iblis liberal mahu semua manusia diberi kebebasan untuk melakukan semua bentuk kemungkaran dan kesesatan tanpa sebarangan halangan kerana setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu untuk melakukan dosa besar dan menjadi ahli neraka.

    Ini membuktikan puak liberal telah mencapai tahap kebabian tertinggi.

    BalasPadam
  2. Puak munafik lebih hina dari anjing kurap kerana mereka berani mengingkari perintah Allah dan RasulNya.

    BalasPadam
  3. Boleh buat pesta seks,gay,dadah,liwat,rogol dan sebagainya tapi janji buat dalam bilik. Undang2 bathil yang digubal oleh si jahil.

    BalasPadam
  4. Selepas ini ramailah orang mencari hotel yg ideal. Perniagaan perhotelan dan ayam akan meningkat.....hotel....trivago

    BalasPadam
  5. Memang betul , keluar PAS jadi gila. Buat statement merapu , . Biasanya yg buat statement cam ni orang DAP komunis saja.

    BalasPadam