Header Ads

ads header

Flash News

Lelaki dikhuatiri lemas setelah selamatkan sekeluarga di sungai Terengganu


KUALA TERENGGANU: 4 sekeluarga nyaris lemas selepas kenderaan pacuan 4 roda yang dinaiki mereka tergelongsor sebelum terjunam ke dalam Sungai Terengganu di Pulau Warisan, di sini, malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira 9.30 malam itu, mangsa yang terdiri daripada 2 wanita dewasa dan 2 kanak-kanak perempuan diselamatkan beberapa orang awam yang sedang bersiar-siar dan memancing di sekitar kawasan itu.

Bagaimanapun, seorang lelaki, Abdul Bari Asyraf Mohd, 31, dikhuatiri lemas ketika cuba menyelamatkan mangsa.

Ketua Cawangan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Negeri Terengganu, Mazimi Mohamad berkata, 21 pegawai dan anggota JBPM digerakkan ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan daripada orang awam kira-kira 9.45 malam.

“Ketika sampai keempat-empat mangsa telah diselamatkan orang awam. Kita turut menerima bantuan bot dan anggota penyelamat daripada pasukan polis marin dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM),” katanya kepada pemberita di sini.

Beliau berkata, menurut saksi kejadian, kenderaan pacuan 4 roda tersebut dipercayai terjunam ke dalam sungai secara mengundur.

Sebelum kejadian, pemandu berkenaan dipercayai cuba mengalihkan kereta ketika gear berada dalam kedudukan mengundur.

“Keempat-empat mangsa diselamatkan dan dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk rawatan lanjut.

“Pada masa ini operasi mencari dan menyelamat (SAR) tertumpu kepada mangsa, Abdul Bari, manakala kenderaan Mitsubishi Storm telah ditemui kira-kira 20 meter dari tebing sungai kira-kira 1 pagi tadi,” katanya.


MR :  Apabila nak "gerah" apa-apa pun akan terjadi


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan