Header Ads

ads header

Flash News

Wan Saiful rasa tergugat agenda PAS-UMNO


Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari menyifatkan kebimbangan disuarakan Wan Saiful Wan Jan berhubung agenda PAS dan UMNO hanya menggambarkan rasa tergugatnya terhadap masa depan Pakatan Harapan (PH).

Ahmad Fadhli berkata, Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu sebenarnya bimbang terhadap kemampuan PH mengekalkan tampuk kuasa pemerintahan yang diterajui ketika ini.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan pemikir strategik muda itu yang mendakwa kononnya PAS dan UMNO membawa agenda berbahaya kepada negara ini kerana memainkan sentimen agama Islam dan perkauman Melayu, serta menafikan suara bangsa lain.

Ahmad Fadhli menegaskan, agenda PAS dan UMNO tidak berbahaya kepada negara, tetapi berbahaya untuk PH.

“Kerana sekiranya undi PAS dan UMNO digabungkan pada PRU lepas, sudah pasti PH tidak menang di sekurang-kurangnya 29 kerusi.

“Apatah lagi dalam PRU15 nanti terdapat banyak pihak tidak puas hati dengan prestasi PH jadi saya nampak kebimbangan Wan Saiful ini lebih kepada kebimbangan terhadap masa depan PH.

“Saya nasihat beliau tumpu perhatiannya membina kekuatan dalaman PH itu sendiri. Nama Wan Saiful sendiri dibuang jauh oleh kepimpinan Bersatu di Perlis. Jadi bagaimana membina kekuatan di negeri itu? Jadi lebih baik jaga parti sendiri dahulu,” katanya.

Memetik laporan Harakahdaily, Ahmad Fadhli yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas turut menyangkal tuduhan Wan Saiful dan menegaskan bahawa agenda bersama PAS dan UMNO itu hanya usaha untuk mempertahankan hak yang sedang digugat.

Katanya, seluruh rakyat tahu dan sedar PH yang dikuasai DAP telah bersikap melampau dengan menyentuh dan menggugat banyak kepentingan berkaitan Melayu, Bumiputera dan Islam.

“Hanya pimpinan PH yang mendiamkan diri dan membutakan mata terhadap sikap itu di mana sebenarnya ancaman terhadap keharmonian sedia ada, sedangkan hal tersebut tidak terjadi sebelum ini,” katanya.

Malah, beliau berkata, PH terutamanya DAP tidak senang melihat PAS dan UMNO membawa agenda umat secara bersama yang menjadi satu kekuatan, sekali gus menyebabkan rasa terancam.

“DAP juga melihat kebersamaan agenda itu akan menggagalkan banyak motif DAP dan tindakannya memecah belahkan kesatuan umat majoriti negara ini yang disaksikan dari sikap parti itu.

“Sebaliknya DAP lebih kuat menzahirkan sikap membela satu kaum sahaja dan ketika sama menyangkal hak kaum lain, serta membangkitkan sentimen atau provokasi berkaitan agama dan kaum,” katanya.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Hari yang baik untuk semua warganegara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini supaya semua warganegara Indonesia berhati-hati dengan pinjaman pemberi pinjaman di internet dari NIGERIA dan lain-lain sebahagian daripada AFRICA,

    Setelah beberapa lama cuba mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk memohon pinjaman online tetapi saya menipu dan kehilangan Rp18.7 juta, kepada seorang wanita di Saudi Arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya mengadakan perbincangan dengan kawan saya, Puan Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudiannya memperkenalkan saya kepada Lady Esther, Pengurus Cawangan Firma Akses Pinjaman, jadi kawan saya meminta saya memohon LADY ESTHER, jadi saya Screams dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui e-mel: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya memohon pinjaman sebanyak Rp200 juta dengan kadar faedah sebanyak 2%, supaya pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, saya telah diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari satu setengah jam wang yang dipinjam telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah sebanyak Rp200 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Allah telah menjawab doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hatiku.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan LADY ESTHER dengan baik melalui e-mel: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman anda

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua untuk meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup saya yang benar tentang kejayaan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    BalasPadam