Header Ads

ads header

Flash News

Keamanan untuk New Zealand


FIRMAN Allah S.W.T.:

وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ (190(

“Dan berjihadlah kerana agama Allah terhadap orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu melampau (menceroboh); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampau” (Surah Al-Baqarah: 190)

1. PAS berkongsi rasa simpati dan merakamkan ucapan takziah kepada mangsa serangan pengganas di dua masjid di Christchurch, New Zealand hari ini, yang turut mengorbankan nyawa saudara kita yang tidak berdosa.

2. PAS menyifatkan insiden ini sebagai suatu tindakan terkutuk yang melampaui batas kemanusian dan tidak boleh diterima oleh masyarakat dunia keseluruhannya.

3. PAS menegaskan bahawa budaya toleransi antara agama adalah sangat penting bagi mewujudkan keamanan sejagat, manakala budaya prasangka dan prejudis seperti fahaman ‘Islamofobia’ perlu ditangani semua pihak.

4. PAS dengan ini mengecam ‘tragedi kemanusiaan’ yang berlaku ini dan mengharapkan penjenayah yang terlibat dihadapkan ke muka pengadilan dengan segera.

5. Semoga Allah merahmati roh saudara-saudara kita di Christchurch, New Zealand.

ABDUL HADI AWANGPresiden PAS
Bertarikh: 8 Rejab 1440 / 15 Mac 2019



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!







............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan