Header Ads

ads header

Flash News

Perhimpunan tiada permit kata polis, Menteri PH tidur


KUALA LUMPUR: Perhimpunan menuntut hak wanita yang diadakan di bersempena dengan Hari Wanita Sedunia berhampiran pusat beli-belah Sogo pagi tadi, tidak mendapat kebenaran pihak polis.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Shaharuddin Abdullah, berkata tiada permit dikeluarkan pihaknya bagi perhimpunan itu berikutan notis dikemukakan kepada polis kurang 10 hari dari tarikh dijadualkan iaitu 7 Mac lalu.

Justeru, katanya, kertas siasatan dibuka mengikut Seksyen 9 Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012 dan penganjur perhimpunan itu akan dipanggil polis untuk memberi keterangan.

“Perhimpunan itu tiada permit kerana mereka beri notis kurang 10 hari, maka kita akan siasat mengikut Seksyen 9 APA 2012,” katanya ketika dihubungi BH, hari ini.

Terdahulu, lebih 1,000 orang dikatakan menyertai perhimpunan berkenaan bermula berhampiran Sogo sebelum kumpulan berkenaan berarak ke Masjid Jamek.

Difahamkan, ia disertai beberapa badan bukan kerajaan (NGO) antaranya Women’s Aid Organization (WAO), Sisters In Islam (SIS), aktivis serta pelajar.

Perhimpunan juga didakwa disertai penyokong Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) yang antara lain membawa bendera warna pelangi selaku simbol golongan terbabit.

Antara perkara yang dituntut kumpulan terbabit pada perhimpunan itu adalah menghapuskan diskriminasi jantina, menghentikan keganasan terhadap wanita dan kesaksamaan gender.

MR :  Kalau tak ada permit kenapa polis buat diam aje?? Pelik kerajaan Hancing 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan