Header Ads

ads header

Flash News

Hari ini busuk sebusuknya - KJ


Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin menggesa rakyat Malaysia "mengalihkan pandangan" daripada berita buruk berkenaan politik negara.

Kenyataan itu susulan tersebarnya video seks yang menyasarkan seorang menteri serta pengakuan seorang lelaki yang mengatakan dirinya terlibat dalam video itu.

"Politik ialah profesion yang sukar. Ada kala ia kotor. Ada kala ia sangat kotor. Hari ini ia busuk sebusuknya (Today it stinks to the high heaven).

"Jika anda terlihat berita buruk berkenaan politik kita hari ini, alihkan pandangan. Hal seperti ini semakin marak apabila diberi perhatian," katanya menerusi Instagram Story hari ini.

Walaupun tidak menyebut secara khusus, kenyataan Khairy itu selepas tersebarnya klip video memaparkan dua lelaki berada di katil dalam keadaan intim, melakukan beberapa aksi seksual dengan salah seorang daripadanya kelihatan seperti menyerupai menteri kabinet tersebut.

Sekitar 1.25 pagi semalam, beberapa wartawan Malaysiakini dijemput menyertai dua kumpulan WhatsApp dinamakan “Jemputan Hari Raya ###” di mana tiga klip video tersebut dikongsikan.

Malaysiakini tidak dapat mengesahkan kesahihan klip video tersebut.

Awal pagi ini Setiausaha Sulit Kanan Shamsul Iskandar Md Akin, Haziq Abdullah Abdul Aziz membuat pengakuan bersumpah bahawa dia terlibat dalam aksi tersebut.

Dia mendakwa kejadian itu berlaku pada 11 Mei lalu i sebuah bilik hotel di Sandakan dan video itu dirakam tanpa kebenarannya.

Ahmad Fadhli Shaari

Naib Presiden Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari turut menyuarakan sentimen sama bahawa ia adalah permainan politik "tak beretika dan jijik" yang perlu dijauhi.

"Saya minta anak muda khususnya anggota PAS agar tidak terheret dalam politik kotor seperti ini.

"Jangan sebar video yang tidak sah kebenarannya, apatah lagi ia dibimbangi menjerumuskan kita ke dalam kesalahan membuat tuduhan zina dan homoseksual tanpa bukti, seperti yang diwajibkan dalam Islam," katanya menerusi rakaman audio Whatsapp.

Beliau berkata soal kesahihan video tersebut perlu diserahkan kepada pihak berkuasa.

Sementara itu, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) turut memberi peringatan sama dan mengingatkan tentang jenayah qazaf iaitu membuat tuduhan zina atau homoseksual tanpa empat saksi yang adil.

"Perbuatan menyebarkan video ataupun gambar perlu dielakkan sama sekali untuk mengelakkan umat Islam terjerumus dalam amalan keji yang tidak lain tidak bukan hanya untuk menjatuhkan air muka seseorang individu.

"Justeru Abim menyeru rakyat Malaysia menolak sama sekali amalan politik murahan yang keji seperti ini kerana ia hanya akan merosakkan moral masyarakat kita," kata setiausaha agungnya Muhammad Faisal Abdul Aziz dalam kenyataan.



MR :  Tunjukkan akhlak Islam dalam politik... PAS mesti tegas dalam perkara ini


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan