Header Ads

ads header

Flash News

MP BN, PAS keluar Dewan protes keputusan speaker


Speaker Dewan Rakyat Mohamad Ariff Md Yusof menolak usul pembangkang untuk merujuk Menteri Kewangan Lim Guan Eng kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan.

Ini berikutan kenyataan Lim sebelum ini bahawa dana untuk pembayaran balik Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) telah "dirompak".

"Saya mendapati tidak terdapat unsur prima facie (bahawa) YB Bagan telah mengelirukan Dewan, dan oleh itu tidak terjatuh di bawah Peraturan Mesyuarat 36 (12)," katanya.

Ariff berkata beliau juga telah meneliti kandungan laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang telah dikeluarkan awal minggu ini.

Susulan itu anggota parlimen BN dan PAS keluar daripada dewan sebagai tanda protes terhadap keputusan speaker.

Usul untuk merujuk Lim kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen dikemukakan oleh ketua pembangkang, Ismail Sabri Yaakob selepas laporan PAC mendapati bayaran balik GST tidak hilang.

Ismail berkata beliau tidak mempertikaikan prosiding PAC, sebaliknya perkataan digunakan Lim yang mendakwa bayaran balik GST telah "dirompak" dan "dicuri".




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan