Header Ads

ads header

Flash News

Jadi pegawai ADUN tak semestinya kena naik kereta


BALING - Pegawai khas kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) selalunya sinonim dengan kereta mewah.

Tetapi lain ceritanya bagi pegawai khas ADUN pembangkang di Baling yang sanggup berkorban menjalankan tugas walaupun hanya menaiki motosikal EX5.

Fakrurazi Ahmad,55, berkata, beliau mula berkhidmat sebagai pegawai khas kepada ADUN Bayu, Abd Nasir Idris sejak Pas menang kali pertama Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) di Dewan Undangan Negeri (DUN) berkenaan.

Menurutnya yang lebih dikenali sebagai Pak Ngah Yie dalam kalangan penduduk, menunggang motosikal bukan perkara baharu tetapi sudah digunakan sejak 20 tahun lalu bersama Pas.

"Dahulu motosikal digunakan untuk urusan parti saja. Tetapi hari ini ia digunakan untuk urusan parti dan wakil rakyat. Motosikal Pak Ngah gunakan sekarang ialah milik Pas Kawasan Baling.

"Menaiki motosikal melancarkan pergerakan Pak Ngah yang perlu banyak masuk ke kampung untuk menyelesaikan masalah penduduk sekiranya wakil rakyat mempunyai tugasan lain. Ia lebih efektif berbanding menaiki kereta," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Fakrurazi, bekerja dengan wakil rakyat yang mesra dipanggil Cikgu Nasir berdepan masalah sebenar rakyat menyemai perasaan prihatin dan kasih sayang dalam hidupnya.

"Kebanyakan penduduk di sini adalah penoreh getah. Hidup mereka tertekan apabila harga barang hari ini mahal tambahan pula harga getah skrap hanya di paras RM2.20.

"Setiap hari rakyat akan datang ke Pejabat DUN Bayu untuk meminta barang makanan. Walaupun tiada peruntukan tetapi wakil rakyat bantu sedaya yang mampu," katanya.

Katanya, antara perkara menyentuh hatinya apabila ramai warga emas yang sakit dan perlukan rawatan datang ke pejabat untuk dapatkan sumbangan.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan