Header Ads

ads header

Flash News

Ahad terakhir yang ‘sesak’ di Tanjung Piai


TANJUNG PIAI: Hari ini merupakan Ahad terakhir menjelang hari pengundian pilihan raya kecil (PRK) Tanjung Piai di mana pengundi kawasan, terletak di penghujung Semenanjung ini, akan keluar mengundi Sabtu ini.

Selepas Tanjung Piai menyaksikan himpunan pemimpin pelbagai peringkat melibatkan semua parti bertanding, suasana “perang” yang disaksikan sejak hari pertama sehingga semalam kerana setiap hari, dari pagi sehingga malam ada menteri, timbalan menteri dan pimpinan pembangkang, turun ke Tanjung Piai berkempen untuk calon masing-masing, dijangka berterusan hari ini.

Hari ini, Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Azmin Ali, buat pertama kalinya akan datang ke Tanjung Piai untuk berkempen.

Bermula 11 pagi, Azmin memulakan acara dengan program santai mesra harapan kampung di Pusat Daerah Mengundi (PDM), Kampung Lubok Sawah. Kemudian pada 12 tengah hari, beliau bermesra dengan pengundi di PDM Kampung Melayu Raya.

Pada 2 petang pula, Azmin menziarahi golongan isi rumah berpendapatan rendah di PDM Tenggayun dan PDM Parit Haji Ismail, dan pada 5 petang bersama komuniti nelayan di Kukup Laut dalam program santai petang.

Tidak ketinggalan Menteri Pendidikan Maszlee Malik turun padang dalam lawatan kerjanya di Tanjung Piai dan Pontian. Beliau akan berada di sana dari 10 pagi hingga 2.30 petang.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub pula bertemu para nelayan Pengkalan Simpang Kiri, Pengkalan Sungai Boh, Sungai Chengkeh dan Pengkalan Sungai Dinar pada 3 petang dan akan bersama Azmin dan Menteri Besar Dr Sahruddin Jamal bertemu nelayan di Kukup Laut.

Di sebelah pembangkang pula, bekas perdana menteri Najib Razak yang mula berkempen sejak semalam akan bersarapan bersama calon Barisan Nasional (BN) di kedai kopi Keng Guan Hiong di PDM Jalan Rimba Terjun sebelum pulang ke Kuala Lumpur.

Seorang lagi pemimpin Umno, Khairy Jamaluddin, bekas ketua sayap Pemuda dan bekas menteri belia dan sukan pula mengajak anak muda Tanjung Piai bersamanya di Pontian pada pukul 8.30 malam.

Calon Gerakan, Wendy Subramaniam akan berceramah di Pekan Nanas pada sebelah malam, manakala calon Berjasa, Badrulhisham Abdul Aziz akan bersama jenteranya di Pontian.

Atur cara Ahad bagi dua calon Bebas, Dr Ang Chuan Lok dan Faridah Aryani Abdul Ghafar belum diketahui.

Hari ini barangkali peluang terbaik untuk semua pihak bertanding menambat hati pengundi menjelang hari-hari terakhir PRK Tanjung Piai.

Selain mereka ramai lagi pemimpin kanan parti bertanding dijangka terus berkampung hari ini bagi meraih sokongan untuk diterjemahkan dalam bentuk undi pada Sabtu ini.

Sudah pasti hari Ahad hari ini, walaupun hari bekerja bagi kakitangan awam di Johor, persekitaran yang meriah tetapi “sesak”, tetap bakal mewarnai pilihan raya kecil kali ini – yang kesembilan dan yang paling getir sejak pilihan raya umum 2018.





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Admin numpang promo ya
    cuma disini tempatnya game online proses mudah,cepat dan terjamin 1onQQ ^^

    BalasPadam