Header Ads

ads header

Flash News

Polis Kelantan tahan 4 remaja buli pelajar sekolah agama


MACHANG: Gara-gara membuli dan memeras ugut sebanyak RM5 terhadap seorang pelajar sekolah agama, 4 remaja berumur antara 13 hingga 15 tahun direman 2 hari bermula hari ini.

Ketua Polis Daerah Machang Ganti Jimmy berkata perintah itu dikeluarkan oleh Majistret Izuddin Mohd Shukri selepas pihaknya berjaya menahan semua suspek petang semalam.

“Kejadian itu dikatakan berlaku pada 21 Nov tahun lepas namun selepas video berkenaan tular semalam, ahli keluarga mangsa kemudiannya membuat laporan polis pada pukul 1.30 tengah hari.

“Hasil tindakan pantas, pihak kami berjaya menahan keempat-empat suspek di sekitar jajahan ini antara pukul 2 petang hingga 5 petang semalam,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Machang, hari ini.

Beliau berkata kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 384 dan 323 Kanun Keseksaan kerana melakukan pemerasan dan mendatangkan kecederaan kepada mangsa.

Semalam, tular di laman sosial Facebook dan aplikasi WhatsApp berkaitan sebuah video seorang remaja meminta wang daripada seorang pelajar sebelum mangsa memberinya wang sebanyak RM5.

Namun, kerana wang yang diberikan tidak mencukupi, remaja itu kemudiannya bertindak agresif dengan menyepak mangsa sebelum pelajar itu dihalau pulang ke rumah.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan