Header Ads

Header ADS

Pas sekarang sebahagian dari Kerajaan. Mentaliti pembangkang haruslah diubah. Jika tidak berubah maka sikap PAS tiada beza dengan PH.


Sebenarnya isu ni cuma berkaitan..

Cubaan Kapal Rohingya membawa pelarian ke Malaysia dipatahkan oleh Tldm dan Tudm je :-
http://www.astroawani.com/berita-malaysia/tudm-patahkan-cubaan-200-rohingya-masuk-perairan-negara-238762

Lepas tu berkaitan EJEN yang bawa masuk pendatang :-
https://www.sinarharian.com.my/article/79962/BERITA/Nasional/Ejen-Dallal-caj-RM15000-seorang-etnik-Rohingya-masuk-Malaysia

Lepas tu tuduhan dari Amnesty terhadap kezaliman kerajaan Malaysia baca sini :-
https://www.msn.com/en-my/news/national/refugees-shouldnt-have-to-rely-on-donations-says-amnesty/ar-BB1369bT

Kemudian kritikan dari Raja Kamarul Bahrain terhadap KEZALIMAN kerajaan PN menolak pelarian Rohingya :-
https://www.facebook.com/251826234961316/posts/2015491218594800/

Kemudian sambung baca lg sini..
https://m.malaysiakini.com/news/522521

Najib DAH TOLONG JAWAB ikut PERSOALAN dan perkara berkaitan.
INI dinamakan BIJAK. Tidak main politik. Tidak kaitkan isu lain.-

https://www.facebook.com/157851205951/posts/10156962192055952/

Baca lg sini..

https://www.facebook.com/157851205951/posts/10156964148075952/

TAPI PEMIMPIN PAS tak komen ISU UTAMA iaitu isu kemasukan pelarian atau pengusiran pendatang atau kritikan Amnesty dan Ph, sebaliknya pemimpin pas sibuk dengan komen-komen NETIZEN di medsos.

Yg pemimpin PAS trigger adalah komen netizen.. bukan nak BACKUP KERAJAAN setelah dikecam oleh AMNESTY dan PH.

Baca ni.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3191271274230712&id=100000436113775

https://www.facebook.com/177786515581027/posts/4446757455350557/

Nak salahkan rakyat?
Rakyat TIDAK ADA KUASA.

Nak gaduh dgn RAKYAT?
Nanti PRU rakyat juga PAS cari kerana mahukan undi.

Hentikan MENGECAM RAKYAT. Henti SALAHKAN rakyat.
Henti BERGADUH dengan RAKYAT.

Ok hari ni baru jumpa 2 KENYATAAN yg CERDIK dari PAS. Ini baru dinamakan POLITIK MATANG.

Dari Ustaz Khalil :-
https://harakahdaily.net/index.php/2020/04/27/saranan-pas-dalam-isu-etnik-rohingya/

Dari Tuan Guru Haji Abdul Hadi :-
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2889512837800482&id=146911248727335

Pas sekarang sebahagian dari KERAJAAN. Mentaliti pembangkang haruslah diubah. Jika tidak berubah maka sikap PAS tiada beza dengan PH.

Sekian Terima Kasih.
MZH






Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


9 ulasan:

  1. Kita umat Islam wajib menolong pelarian Rohingya Islam kerana mereka adalah saudara Islam kita yang sedang dirompak, ditindas, disiksa, dirogol, dibunuh oleh pengganas Buddha Myanmar dan rejim ultra rasis Myanmar.

    https://peraktoday.com.my/2020/04/pemimpin-pas-pertahan-pelarian-rohingya-daripada-kecaman-rakyat/amp/

    BalasPadam
  2. Tolong sampaikan feedback dr akar umbi untuk pimpinan PAS.
    Jangan buat perangai mcm org2 PAN. Habis dilantik suku sakat n juak2 dia.
    Gunakan saluran yg betul... layak ke idok lantikan itu. Biarlah ada committee yg decide bukan sorg2... Hidup jgn sombong... kuasa nie jugak adalah ujian Allah... nie luahan hati dr rakyat prihatin Kawasan Mersing... mungkin sama dengan kawasan yg lain... ikut nasihat Ust Azhar Idrus kepada Menteri Agama kita... bila ada kuasa gunakan kuasa tuh utuk meninggikan lagi agama Islam... muhasabah lah... muhasabah lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Feedback dari akar umbi mati pandap ???

      Padam
  3. Siapa pulak tidak layak dilantik tu.Biar jelas.Jangan tembak dalam kelabu asap jerebu.Semua pakat galak ulas Rohingya. DAP duk senyap jah sebab China puluhan ribu masuk malaysia secara haram duk tido lena

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf kepada tuan yg x de nama... hok peringkat pusat alhamdulillah napok comey... ambe nok ghoyak hok kat kawasan ambe... kucar lanar... kecewa kami2 og bawahan yg berjuang menaikkan PAS Kawasan... Moga kawasan lain lebih molek dr kami n semoga awok2 atasang alik kami nie bermuhasabah..

      Padam
  4. Janganlah ada yg lebih sudu dari kuah.
    Biarkan satu atau dua orang ketua yg bercakap. Yang lain boleh jawab tapi biar selari dgn apa yg ketua cakap.

    BalasPadam
  5. keputusan utk lantik pengerusi2 glc..bukan dari pas sorang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak PeeH lantik pengerusi glc ikut selera PeeH sendiri bukan ikut suara rakyat bukan ikut manifesto PeeH sendiri.

      Padam
  6. tuan Johari, PAS kawasan kena selsesaikan masalah yang wujud peringkat tersebut. Patut bawa bincang bersemuka.Tiada yang tidak boleh diselesaikan.Jika pakat2 tembak dari jauh tak selesai.In Shaa Allah boleh selesai.Ujian untuk kita datang dalam pelbagai bentuk

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.