Header Ads

Header ADS

Ustaz Abu Syafiq Dan Ustaz Ebit Liew


1) Tak payah berbalah pasal Ustaz Abu Syafiq tu. Dalam PH pun dia ada, dalam PAS pun dia ada. Tapi dia bukan double agent. Dia juga bukan lalang. Dia cuma mahukan perhatian. Saya perhatikan dia sudah lama. Sebelum dia join politik PH atau PAS, dia lebih garang dalam bab melawan Wahabi.

2) Kemudian ada satu kes dengan DrMAZA, dia turun bertemu mata dengan DrMAZA. Setelah itu, kurang berbunyi suara-suara beliau melawan Wahabi, walaupun dalam blog dan FBnya masih tetap melawan Wahabi. Tidak lama kemudian, banyak pula posting beliau menyokong PH ketika kempen PRU14.


3) Saya rasa agak aneh apabila Ustaz Abu Syafiq menyokong PH, sebab DrMAZA juga sokong PH. Tetapi apabila rujuk kepada pertemuan mereka sebeum itu, mungkin sudah berlaku neutralisasi antara mereka. Mungkin juga dia nampak aura PH akan menang besar. Mungkin laa...

4) Lepas PH menang dan banyak isu-isu panas yang timbul dek pemenerintahan PH, mungkin Ustaz Abu Syafiq pun duduk tak senang. Lebih-lebih lagi pula sentimen Melayu-Islam yang dimainkan oleh PAS dan UMNO dalam Muafakat Ummah, nampak macam besar.. tiba-tiba dia muncul atas pentas Muktamar PAS pula.


5) Waktu itu saya baca je posting orang PAS puji Ustaz Abu Syafiq. Saya kata dalam hati, hangpa ni tak pernah baca ke tulisan FB dia semasa PRU14 dulu? Tapi rasanya yang maki dia lagi ramai kut walaupun dah bergambar dengan Presiden PAS. Saya pun malas nak bazirkan kapasiti neuron dalam kepala otak saya untuk fikir pasal beliau. Ikut suka lah.

6) Kalau tengok pattern isu yang dia buat sebelum ini, sedikit masa lagi dia akan turun jumpa Ust Ebit Liew. Mohon maaf ka, berdamai ka, peluk-peluk ka apa ka, selesai. Yang tak selesai adalah penyokong PH dan Penyokong PAS dlam media sosial duk bertempur guna gambar dia atas muktamar PAS dan screenshot media sosialnya yg menyokong PH.

7) Walaubagaimana pun, kadang-kadang saya simpan juga sedikit percent untuk setuju dengan Ustaz Abu Syafiq mengkritik Ust Ebit Liew. Bukan bersetuju dengan beliau, tetapi setuju dengan sedikit nada kritikan. Mungkin 2% daripada nada kritikan beliau itu bagus untuk Ustaz Ebit Liew, supaya tidak tenggelam dalam pujian orang ramai dan netizen.

8 ) Pujian yang keterlaluan dibimbangi boleh merosakkan hati Ustaz Ebit Liew. Kita tak mahu Ustaz Ebit dirosakkan dengan pujian. Kita tahu ustaz Ebit baik, tawadhuk. Tapi talbis iblis tidak akan mengalah untuk rosakkan ustaz Ebit. So, kita yang suka puji terlebih, kena hati-hati. Takut-takut kita jadi punca yg merosakkan Ustaz Ebit. Cukup setakat menepis cercaan orang terhadap beliau.

Sekian
Dr Tanaka Mustafa


MR :  Macai PH sahaja bodoh memainkan isu ini untuk serang PAS... Kerana dia fikir dia ada gambar orang lain tak ada gambar


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. jangan marah orang2(macai) PH.Mereka tiada modal. Perlu modal untyuk bernafas supaya dilihat masih wujud selepas PM MY keluarkan duit dari kantung negara untuk diberi kepada rakyat, setelah PH kencing duit tadak dan Malaysia nak bangkrup. Maafkan orang PH kerana memang rukun soong PH ialah BODOH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan setakat bodoh berlapis lapis tapi macai ph umpama bodoh dalam bodoh iaitu sudahlah kategori terbodoh tapi dalam bodoh cuba membodohkan orang lain dan amat bangga bila orang berjaya dibodohkan oleh mereka lalu tergolong dalam golongan bodoh bodoh yang dikenali kaum bodoh sombong hahaha...

      Padam
  2. PAS PARTI KAPIR LAKNATULLAH.. HADI ANAK HARAM.ROGOL ORANG KIMAK PUNYA LNCIAU.dapat natang tu aku pijak dia.. punca keretakan akidah kat malaysia ni... melahirkan para jihadist.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ape point hang ni? Kalau sekadar nk buat fitnah hanya menambahkan dosa kering utk diri sendiri aje. Bertaubatlah dan minta maaflah sblm terlambat.

      Padam
    2. Rosak dah dia ni. Biarlah aku yang meletak status dia ni, dia ni sebenarnya sememangnya sudah menjadi kafir lambat.

      Padam
    3. Tahniah kpd anda yg memudahkan lagi orang Melayu utk meluat dan membenci PH.

      Padam
  3. Biarkan Macai pH meroyan. Akibat hilang kuasa dek kerana kebodohan peminpinnya sendiri.

    BalasPadam
  4. Abu Syafiq ni takde adab.
    Tu sebab saya kata : Hikmah ini perlu bagi org Islam bukannya bagi org kafir.

    Kalau nak menegur sesama Islam perlulah kena pada tempatnya, dan bukannya membuat andaian atau persoalan yg akan mencetuskan kontroversi hingga menjatuhkan usaha org lain.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.