Header Ads

ads header

Flash News

Maszlee dilantik pengerusi jawatankuasa penasihat Mara Corp


PETALING JAYA: Majlis Amanah Rakyat (Mara) mengumumkan pelantikan Maszlee Malik sebagai pengerusi Jawantankuasa Penasihat Mara Corp.

Selain ahli Parlimen Simpang Renggam itu, turut dilantik ialah Mohd Rafiq Naizamohideen, Ab Rakib Ahmad, Ahri Hashim dan Dr Shahridan Faiez.

Menurut Menteri Pembangunan Luar Bandar (KPLB), Abd Latiff Ahmad, 7 individu lain turut dilantik sebagai ahli Majlis Mara yang baru berkuat kuasa 15 Mei ini.

Kesemua 7 yang dilantik ialah Kamal Nasharuddin Mustapha, Siti Zauyah Md Desa, Mohamed Farid Mohamed Zawawi, Jamelah Jamaluddin, Zainal Abidin Kidam, Md Alwi Che Ahmad dan Nor Azri Zulfakar.

Latiff berkata, kementerian yakin kesemua ahli Majlis Mara yang dilantik mempunyai ketokohan, keupayaan, kepakaran dan pengalaman yang luas serta menjiwai semangat perjuangan dalam membangunkan sosio-ekonomi Bumiputera.

Selain ahli Majlis Mara, KPLB juga mengumumkan pelantikan pengerusi Mara Corporation Sdn Bhd (Mara Corp), Syed Muhamad Syed Kadir.

Mara Corp yang mula beroperasi pada tahun 2016 memainkan peranan melalui subsidiari di bawahnya untuk terlibat secara aktif dalam sektor kritikal ekonomi seperti aeroangkasa, pendidikan, perkhidmatan kewangan, hartanah, pengangkutan dan peruncitan.

Melalui pelantikan dan pendekatan baru ini, kementerian yakin Mara akan terus dipacu dengan membawa aspirasi dan agenda perjuangan membangunkan sosio-ekonomi Bumiputera, katanya.

MR :  Macai PH tak nak bising ke?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan