Header Ads

Header ADS

PH mana hormat Agong dan Sultan


Bila isu peralihan kerajaan dan perlantikan MB baru di Kedah, depa kata kena rujuk Sultan dulu...tp di Persekutuan, keputusan Agong pun depa persoal...ini kah golongan yg boleh diberikan kepercayaan???...

Mmg benar apa2 urusan sedemikian, kena rujuk Sultan jika di peringkat negeri dan YDP Agong jika di peringkat persekutuan...cuma dlm kes berkaitan dgn peralihan Kerajaan Persekutuan, puak2 ph sampai ke hari ini masih mempersoalkan apa yg telah diputuskan oleh YDP Agong...bila kena batang hidung depa spt di negeri Kedah, pandai pulak depa menjadikan Istana sebagai 'perisai' alasan depa....

Nampak dak betapa TIDAK ADA prinsipnya puak2 ph ni...pendirian depa hanya apabila kepentingan depa diganggu gugat...

Sama juga mcm kes berpindah kem (bukan melompat)...kalau berpihak kepada depa, depa akan puji dan sokong...sebagaimana senario penubuhan Kerajaan Perak dan Kedah selepas PRU 14....tapi bila tidak memihak kpd depa, depa akan gelarkan pengkhianat, kerajaan pintu belakang dsb...

Sekali lagi aku ulang bahawa pembentukan Kerajaan Persekutuan pada 1 Mac 2020 dgn perlantikan TSMY sebagai PM ke 8 bukan satu pengkhianatan...tiada kes melompat atau lobi melobi...tapi hakikatnya negara tidak berkerajaan setelah PM 7 letak jawatan...maka segala urusan kembali kpd YDP Agong bagi menyelesaikan kemelut selaras dgn sistem Raja Berperlembagaan iaitu yg membawa maksud YDP Agong hendaklah bertindak mengikut Perlembagaan dan bukan ikut sesuka hati....

Tapi bila YDP Agong dah buat keputusan, puak2 ph yg tak berpuas hati dok jaja segala bagai...dan kini di Kedah pulak menuntut kuasa Sultan sebagai Hakim dan membuat keputusan selaras dgn kehendak undang2 tubuh negeri...cuma yg peliknya, di Kedah ni pandai pulak puak2 ph keluarkan komen bahawa Sultan berhak buat keputusan...sedangkan di peringkat Persekutuan...keputusan Agong depa persoalkan...

Maka inilah bukti puak2 ph yg cakap berbelit serupa ulaq...agaknya semua ilmu ni depa tuntut drp madey...almaklumlah madey dah jadi rujukan utama depa semenjak dua menjak ni...

alfaqir ilallah ppk
21 Ramadhan 1441H
14 Mei 2020


MR :  PH ni kalau dulu ada kuasa 2/3 entah-entah ikut DAP buang Sultan dan Agong.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


19 ulasan:

  1. Setahu saya, UMNO dan PAS la yang tak hornat Agong. Berselindung di belakang Agong demi kesenangan duniawi. Tak payah nak menipu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. Cer bagi bukti kenyataan anda.bagi fakta ya bukan auta..

      Padam
    2. Auta keling

      Padam
    3. Lidah2 puak kafir kau ni

      Padam
    4. Statement orang mabuk pil kuda ni... Apa hubungkait tak hormat Agong tapi berselindung belakang Agong.Jika berselindung pun apa masaalah kerana Agong payung negara.. Takkan nak ikut macam puak puak ph yg berselindung di belakang komunis.. Kononnya komunis pejuang kemerdekaan

      Padam
    5. Pakatan hancing ph hanyalah kuda tunggangan dap komunis konspirasi Yahudi zionis untuk menjatuhkan islam di Malaysia seperti di Singapura

      Padam
    6. ...AS....sekor lagi barua DAP

      Padam
  2. BILA GOLONGAN MUNAFIK BERSEKONGKOL DENGAN KAFIR....TUNGGULAH AZAB ALLAH

    BalasPadam
  3. AS 8.29 pagi.kamu buka mulut hujah bodoh.Sah penyokong PH kalu bengap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penyokong tegar PH..

      Padam
    2. ...bukan penyokong tegar...tapi BARUA tegar DAP@KOMUNIS

      Padam
  4. AS..cuba bg contoh,fakta bukan auta.

    BalasPadam
  5. AS tu burung kakak tua...ape yg pmimpin dia ckp dia ikut je..
    mana ade akal..
    bak org kate klau xbodoh xboleh jd macai phancing..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul setuju. Patut boleh fikir dulu apa yg pemimpin PH dia ckp sebelum dia sembur.

      Padam
  6. Penyokong PH majoriti buta perut..kawan2 keliling kita pun ada yg sokong PH membabi buta pekak tuli..bukan nama melayu kalau x mendaulatkan raja2nya..

    BalasPadam
  7. Ph yg bnyk buat kucar kacir suke main kn isu prkauman semenjak amik alih kerajaan..

    BalasPadam
  8. Mangkuk hayun RM42k ni datang dari mana pulak ni. Geng bingai.

    BalasPadam
  9. AS ..dia ni ada talian darah ke dengan KHALID SAMAD..kena sawan meroyan

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.