Header Ads

Header ADS

Iye Ke TAKDA Asas PH Jual Aset Negara?


Para pemimpin pentadbiran lalu secara berterusan menuduh kerajaan PH menjual tanah dan aset kerajaan. Harus menghentikan dakwaan mereka yang tidak berasaskan fakta” – kata Guan Eng.

Oh? Tak berasaskan fakta ke?

Habis itu, ini senarai apa?

1. Khazanah jual IHH berhad kepada Jepun – RM8.41 bilion (Nov 2018)

2. Khazanah jual saham CIMB – RM364 juta (Dis 2018)

3. Axiata jual M1 Singapura kepada Singapura – RM1.65 bilion (Feb 2019)

4. Khazanah jual saham Bank Filipina BDO Unibank kepada Filipina – RM415 juta (Feb 2019)

5. Boustead jual Hotel Royale Chulan kepada Singapura – RM197 juta (Feb 2019)

6. Khazanah jual saham Tenaga Nasional – RM1.05 bilion (April 2019)

7. Axiata jual aset digital kepada Singapura – RM580 juta (April 2019)

8. Menteri Kewangan jual sebahagian dari projek Bandar Malaysia kepada syarikat Malaysia-China- RM7.41 bilion (Apr 2019)

9. Khazanah jual hartanah DUO kepada Singapura – RM4.73 bilion (Julai 2019)

10. Khazanah jual kepentingan saham dalam syarikat elektrik Arab Saudi kepada Malakoff – RM289 juta (Julai 2019)

11. Khazanah jual saham CIMB dengan cara pajakan- RM2 bilion (Julai 2019)

12. Khazanah jual Pusat Perubatan Prince Court kepada IHH yang kini milik Jepun- RM1.02 bilion (Sep 2019)

13. Khazanah jual lebuhraya tol Jakarta kepada syarikat Kanada- RM2.1 bilion (Sept 2019).

14. Khazanah jual Hotel Andaz Singapura dengan kepada syarikat Singapura – RM1.44 bilion (Okt 2019)

Itupun dalam tempoh 15 bulan PH memerintah sahaja dan belum sempat lagi masuk aset-aset yang dijual oleh GLC lain seperti Tabung Haji, PNB, Sime Darby dan FGV.

INI SOALAN TAMBAHAH:

“Apa aset negara yang dibina atau dibeli oleh kerajaan PH?” – Tiada

Sumber : Najib Razak

Jangan lupa utk menyiasat tindakan beliau serta menyita harta dan pasport Guan Eng dan Mujahid !!!

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


14 ulasan:

  1. Semua yang dibina waktu dsn jadi pm di hancurkan oleh Puaka jaHanam ni.. nak bina semula bukanlah mudah. Itulah sebab waktu pru14 dulu bila dingatkan kpd pengundi2 kena marah. Sekarang lihatlah padahnya. Tapi tetap yakin semua ada hikmahnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PRU 14 bukan sahaja marahkan nyamuk kelambu dibakar...tetapi dgn rumah2 sekali dibakar bila tergoda dgn janji PALSU P unah H arapan PH.

      Padam
  2. Kn dh ckp cina nie bodoh mentadbir,,,
    Kahakpuihhhhhh kt kaum sepet
    Bodoh x abis
    Dri zaman british dh bodoh,,,
    Puihhh
    Melayu tiruan je yg kate sepet nie pndi
    Puighhhhhhhh

    BalasPadam
  3. Kerajaan ph layak jaga kandang babi je

    BalasPadam
  4. Cakap banyak tiada berguna... SPRM TOLONG SIASAT SESIAPA YANG TERLIBAT DLM PENJUALAN ASET NEGARA dan kemana pergi nya HASIL JUALAN TERSEBUT.... Jgn sampai hasil masuk poket kroni2 yg tertentu terutama nya PUAK2 DAP RASIS tu.. SIASAT

    BalasPadam
  5. Nasi sdh jd bubur sudah basi kena kincinggg loooo

    BalasPadam
  6. Perkataan kencing tak lawas ni dicipta oleh puak umporno yang tak puas hati sebab kehilangan kuasa dan berdepan pulak dengan kes mahkamah hasil dari perbuatan mereka merompak wang rakyat ...rakyat bukan bodoh boleh percaya dengan cerita bodoh dan fitnah siang malam mereka buat..... Kalau aset negara dah habis dijual mana datang duit berbilion yang dibayar semasa pkp hari tu..... Kerajaan PH bukan sahaja dapat menjimatkan berbilion duit rakyat malah dapat juga membongkarkan segala bentuk penyelewengan yang dilakukan puak umporno..... Kami tak mahu bulan bintang tapi kami nak tengok umporno pupus dari bumi Malaysia ni.... Yang mahu semua free puak umnobn sedangkan mereka bukan undi PH pun.... Lagi satu yang rakyat terlepas pandang walaupun takda gst rezab negara masih kukuh dibawah pertabiran PH..... Bercakap lah berdasarkan fakta yang betul dan semua orang boleh nampak bukan fakta fitnah yang tak dapat dibuktikan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau komen pun ikut fakta abah kau"punyalah bodoh tak boleh nampak kemusnahan yang dibuat sakai2 P.H...sikit2 najib,salah P.H langsung tak nampak..apa punya bangang la penyokong2 P.H ni....

      Padam
    2. Saudara kita dah buta mata dan hati ...sampai tak boleh nak bezakan...datuk najib dan individu yg terlibat dgn salah guna kuasa sedang menghadapi perbicaraan...tapi lim guan eng yg juga terlibat dgn rasuah banglow dan terowong dilepaskan begitu saja oleh tommy thomos...sedangkan kes lim guan eng sama dgn kes khir toyo...khir toyo sudah menghadapi hukuman...lim guan eng masih bebas...inikah yg dikata PH ada intergriti dgn melantik lim guan eng menjadi menteri kewangaan.,?..berfikirlah secara rasinonal ....jangan fanatik...

      Padam
  7. mata dan hati dah buta,pasal tu dia tak nampak senarai aset yg dah d jual oleh peee h,..jual mcm borong lambak kat pasar malam...Alias o alias..npe ko ni Bodo giler nak mampus

    BalasPadam
  8. Kalau tak bodoh bangang tu bkn PH,lagi bangang adalah penjilat2 dan pengikut PH

    BalasPadam
  9. Sekurang2nya PH mampu mengurangkan bayaran tol dilebuhraya PLUS sebanyak 18%.. sesuatu yg tak pernah dijangka mampu diturunkan sebnyak tu. Tu baru perintah 22 bulan. Aku pasti PN lebih baik dan aku harap tol nanti akan diturunkan lagi 20%.. baru boleh lawan PH. nak harap BN dulu memang taklah. Sedut aje kejenye. Jualan aset tu kita panggil restructure. macam kita nak kemas rumah. barang2 yg dah tak pakai kita buang atau jual.. cuma bila kita restructure cara menjual machai akan pusing cakap kita jual aset. Kita jual kita dapat duit. kita boleh labur kat tmpat2 yg dirasakan lebih menguntungkan. Itulah matlamat perniagaan. Untung. Tujuan berniaga bukan nak simpan aset sampai bila2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jual punya jual labur punya labur hibah tabung haji 2% je. Pandai betul ph ye..pergi mampus lah awak.

      Padam
    2. Bila kita sebut nama cina...awak tak payah nak cakap cina ni jujur..cina ni jika kita kaji sifat2 cina...dalam setiap perniagaan mesti ada unsur2 penipuan..sbb dia org beranggapan wang tu adalah segala2nya..jarang2 sekali cina jujur dlm perniagaan..apatah lagi bila mereka ada kuasa...aset2 org melayu yg pertama sekali yang akan mereka akan jual...sbb mereka nak mengenguasaikan negara..cina ni tak boleh nak percaya sangat...bacalah alquran..tuhan sudah berfirman...org2 kafir ni...mereka tak akan berpuashati selagi kita org2 islam tidak mengikut jejak mereka...

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.