Header Ads

Header ADS

Komen Kes Patrick Teoh


Ramai juga yang menyokong Patrick Teoh dengan mengutuk PN kerana menggunakan seksyen 233 yang zalim itu untuk menindas kebebasan bersuara. Berikut adalah komen saya.

1. Keputusan untuk mendakwa Patrick dibuat oleh PN, itu betul, tapi Peguam Negara (AG) dan bukan Perikatan Nasional. Dan jangan kata AG sekarang baruah TSMY pula sebab kes SRC Najib selesai di peringkat perbicaraan dan keputusan akan dibuat oleh Mahkamah. Tak ada pun Najib atau TSMY menulis nota kepada AG untuk tarik balik kes terhadap Najib.

2. Seksyen 233 tidak dibatalkan atau dipinda oleh PH (di bawah Gobind Singh Deo) walaupun berpeluang selama 22 bulan. Kenapa?

3. Hak kebebasan bersuara termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan di bawah Artikel 10(1)(a), itu betul, tetapi hak itu bukan mutlak. Orang putih cakap, freedom of speech does not include freedom to defame others and make seditious comments. Mau tau mau, TMJ bakal jadi Sultan Johor, dan satu hari nanti Yang di-Pertuan Agong. Kalau hang tak suka TMJ, mampui pi kat hang, tapi tak payah lah kutuk dan maki dalam Facebook. Nak maki, Dr M kan ada! LKS kan ada!

4. "Niamah" bukan bahasa kesat, itu lah alasan yang selalu diberikan. Betul, "niamah" itu bererti "mak hang" tapi semua orang tahu "niamah" adalah singkatan untuk "tiu niamah so hai" atau "kongkek puki mak hang yang busuk". Macam bahasa Punjabi juga, kita sebut "teri ma" (mak hang) adalah singkatan untuk "teri ma di posedi" (puki mak hang). Kepada mereka yang menyokong Patrick, saya ucapkan niamah dan teri ma lah!

P.S. Sebab itu kalau nak ucap terima kasih kepada orang Singh, sebut betul-betul. Jangan sebut "teri ma kasi" pula. Takut kena tampar, ingatkan hang minta mak dia.

FB
DR. SHAMSHER SINGH THIND

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. Atas dasar kebabasan suara kalau aku panggil ko babi setiap hari ko suka tak? Patut dibendung sebelum berleluasa tambah kalau dituju pada kepada seseorang yang menegakkan keadilan dan bukan buat kezaliman.

    BalasPadam
  2. Berani buat berani tanggung!

    Berhujahlah dihadapan HAKIM!

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.