Header Ads

Header ADS

Pertemuan di Pejabat PKR buntu, Team Mahathir tawar alternatif Mukhriz 'bakal' Timbalan PM


Seperti yang disiarkan sebelum ini (sila baca di sini) bahawa pertemuan di Pejabat PKR tidak ada penyelesaian masing-masing berebut nak jadi BAKAL PM. Mengikut sumber akan ada pertemuan susulan untuk penyelesaian ini.

Pada pertemuan PH Plus pada Selasa lalu, Marzuki Yahya seperti PH, suka kencing telah kencing pemberita kononnya mendakwa kata sepakat telah dicapai mengenai calon perdana menteri.

Tetapi kenyataan bersama kemudian terburai bila ada kenyataan lain mengatakan keputusan mengenai perkara-perkara yang belum diputuskan, akan dimuktamadkan hujung minggu ini.

Sumber mendakwa Mahathir masih mahu menjadi perdana menteri walaupun untuk jangka masa yang singkat, sedangkan Anwar tidak bersedia untuk mengalah.

"Tawaran Mahathir untuk menjadi PM lagi mungkin menjadi langkah untuk menyelamatkan air muka dia. Dia terbiasa mengakhiri kerjaya politiknya dengan gah dan bukan meminta seseorang mengakhiri kerjayanya.

"Muhyiddin telah menyingkirkan seorang tokoh politik besar di Malaysia. Ini sesuatu yang pahit bagi Mahathir.

Ada sumber menyebut team Mahathir menyediakan alternatif untuk letak Muhriz sebagai sandaran mengantikan sokongan Mahathir kepada PH ++ bagi mencapai kompromi untuk menjamin masa depan politik bagi pewaris Mahathir, Mukhriz.

Sumber berkata Mahathir perlu jaminina Mukhriz boleh bertahan dan mahukan jaminan bahawa anaknya tidak akan diketepikan bila PH berkuasa.

Adalah spekulasi Mukhriz dijadikan timbalan perdana menteri, sebagai pertukaran sokongan Mahathir untuk Anwar menjadi perdana menteri ini benar-benar dipersetujuai oleh Anwar kena tunggu pertemuan susulan mereka.

Tapi melihat perkembangan yang ada PH tidak akan selesai kemulut dan bakal ditinggalkan oleh rakyat

MR :  PH ++ adalah jalan mati untuk PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


13 ulasan:

  1. Serabut wehhhh. tak habih lagi kemaruk kuasa 2 warga emas ini. Rakayt tiada masalah dengan PM MY dan PN sekarang ini. 22 bulan lalu satu trauma,banyak yang meresahkan.Cakap nak reformasi.semua kelaut. HINA ISLAM,RAJA,MELAYU dan kakitangan kerajaan bagai tak bertebing.
    Tak payah berebut PM. Malaysia dah ada PM sekarang ni.makin tua,makin bodoh dan nyanyuk

    BalasPadam
  2. Kenapa mukhriz perlu ditetap sebagai tpm. Malaysia ni bapak dia orang punya ke?Orang2 yang melihat dan mempercaya 2 warga emas ni sebagai berjiwa rakyat dan akan membela rakyat dibanjiri dengan kencing ph terutama titisan hancing si atuk.

    BalasPadam
  3. Mukhriz tak payah ko jadi P.M. Nanti beratur kat assembly kat Putrajaya tu bersilau dan berpinau aku menghadap ko. Ko jadi Adun dahle,

    BalasPadam
  4. WOOOOIIIII. Malaysia sudah ada PM laaaaa.MY jad PM la ni. Kenapa bodoh 2 atuk ni.Nak berapa orang PM? nak jadui negera mana?Ni dah tahap gila ni.Kemaruk kuasa dan jawatan

    BalasPadam
  5. tawarkan jawatan SULTAN di negeri KERALA ...pasti akan tamat episod GILA KUASA PARTI MUNAFIK ni.

    BalasPadam
  6. macam cerita BADANG...TUN(Hantu)dn ANWAR(badang)...HANTU menawarkan pada BADANG jika kamu hendak KUASA DAN KUAT..syaratnya makan segala MUNTAHKU..JADI sanggupkah ANWAR makan MUNTAH TUN???fikirkan secara LOGIK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini komen paling kreatif dalam dekad ini. Syabas Tuan. Minda Rakyat ni jadi Minda Kreatif.

      Padam
  7. BERGADUH TERUS TUNGGU DILIANG LAHAD...

    BalasPadam
  8. DSAI jangan le jadi biol, campak je Mahathir ni dalam longkang ni le masanya, sokongannya ada 5 MP je. Tamatkan riwayat politik sebagai mana dia buat DSAI 23 tahun lalu. Ayuh bila lagi.

    BalasPadam
  9. Tun M ni dah elok-elok jadi seorang negarawan, sekarang jadi seekor haiwan yg. berkaki pendek berekor pintal.

    From negarawan tu haiwan.

    BalasPadam
  10. Mengapa dok kaitkan mukriz dlm percaturan ini? Mukriz ni siapa sebenarnya? Track record dia TERUK. Dua kali jd MB Kedah kena terajang keluar, apa hal? USELESS, ZERO CREDIBILITY STUPID LEADER, HARAPKAN NAMA KEPALA BAPAK DIA SAJA.He cannot stand on his own! Madey and Anwar are no longer relevant in post-pandemic malaysia. PH proven to have failed miserably and unable to deliver on its election promises. Now the majority malay muslim voters don't want to have anything to do with anything DAP...DAP is racist, anti malays, anti raja2 melayu and should be banned from malaysian politics for good!

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.