Header Ads

Header ADS

Penjelasan Fitnah dan Manipulasi Kes Bunuh Kevin Morais Untuk Kefahaman Penyokong PH Yang Lemah Berfikir


Ini isu "Sarawak Report dan Kit Siang kata Najib bunuh pendakwa raya Kevin Morais sebab kes 1MDB lalu sumbatkan mayat dia dalam tong simen lalu pen drive (yang tidak pernah dikeluarkan mereka) adalah bukti kukuh".

Nama Najib ramai yang kenal.

Nama mendiang Kevin Morais yang dibunuh dengan cara begitu kejam juga ramai yang kenal.

Tetapi siapa kenal pakar patologi Kolonel Dr R Kunaseegaran?

Kunaseegaran didapati bersalah menerima rasuah oleh mahkamah pada bulan Oktober tahun lalu.

Hari ini pula, dia juga dijatuhkan hukum mati bersama 5 rakan dia selepas didapati bersalah membunuh Timbalan Pendakwa Raya Anthony Kevin Morais yang mayatnya ditemukan di dalam dram berisi konkrit, lima tahun lepas.

"10 Jul 2020: 6 orang dihukum mati kerana bunuh Kevin Morais"
https://www.malaysiakini.com/news/533809

Kunaseegaran pernah menjawat sebagai Pakar Patologi Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan dan mahkamah mendapati dia telah menerima rasuah dari syarikat-syaikat pembekal ubat.

"Meskipun hukuman penjara bagi kesalahan rasuah itu sudah tamat, Kunaseegaran, 56, masih ditahan reman berikutan dia juga tertuduh dalam kes pembunuhan Timbalan Pendakwa Raya Datuk Anthony Kevin Morais."
https://www.hmetro.com.my/…/kunaseegaran-dipenjara-18-bulan…

Mendiang Kevin merupakan Timbalan Pendakwa Raya yang mula mendakwa Kunaseegaran.

Walaupun Kunaseegaran telah didapati bersalah dalam kes rasuah tahun lepas, dia masih didakwa dalam mahkamah atas tuduhan membayar dan mengarahkan pembunuhan Kevin untuk menghentikan kes rasuah dia.

Perbicaraan kes pembunuhan ini sudah sampai ke peringkat akhir tetapi keputusan hakim tergendala kerana PKP.
https://www.malaymail.com/…/submissions-on-kevin-mo…/1858783

Sepanjang perbicaraan kes itu, nama saya pernah disebut sekali oleh tertuduh ke-7 yang sedang didakwa kerana membunuh.

Tetapi selepas ditanya dalam mahkamah, dia tidak dapat memberi apa-apa bukti ataupun penjelasan lanjut.

Sebab itu, nama saya tidak disebut atau dikaitkan lagi sehingga akhir perbicaraan.

Kevin Morais tidak pernah terlibat dalam siasatan atau kes SRC/1MDB.

SPRM masa BN sudah berkali-kali menafikan Kevin Morais terlibat dalam kes SRC atau 1MDB.

Diberikan bukti bahawa dia sudahpun tidak lagi bekerja di SPRM sejak Mac 2014 - iaitu lebih setahun SEBELUM siastan SRC dan 1MDB bermula.

31 MARCH 2016: Tan Sri Abu Kassim Mohamed
https://www.sprm.gov.my/…/ar…/1569-statement-on-kevin-morais

Selepas PH menang, SPRM di bawah kerajaan PH juga tegaskan mendiang langsung tidak terlibat dengan kes SRC atau 1MDB.

22 MEI 2018: Datuk Seri Mohd Shukri Abdull
https://www.malaymail.com/…/dpp-kevin-morais-death-…/1633576

Di dalam perbicaraan mahkamah tahun lepas, SPRM juga tegaskan sekali lagi mendiang tak terlibat.

27 OGOS 2019: Rosli Hussain
https://www.theedgemarkets.com/…/kevin-morais-not-involved-…

Oleh kerana Kevin dibunuh dengan cara yang amat zalim pada tahun 2015 semasa isu 1MDB dijadikan modal oleh PH, maka Sarawak Report mengambil kesempatan untuk menulis beberapa artikel untuk kata Kevin Morais terlibat dalam siasatan 1MDB dan tuduh saya sebagai pembunuh Kevin.

Ini diikuti oleh abang Kevin, Charles Morais yang sudah lama menginap di USA tiba-tiba muncul di Malaysia untuk membuat akuan bersumpah untuk bekap penulisan Sarawak Report.

Dia kata dia ada bukti e-mail dengan Kevin serta pendrive yang mengandungi bukti-bukti 1MDB yang kononnya dikirim kepada dia oleh Kevin.

Kononnya pendrive itu ada di USA dan tidak selamat dibawa balik ke Malaysia (walaupun masa itu sudah ada Google Drive dan sebagainya yang boleh muat kandungan pendrive dan senang dimuat turun oleh sesiapa pun tanpa mengira lokasi)

Selepas dia membuat Akuan bersumpah, dia disuruh untuk membuat laporan polis dan memberi kenyataan kepada pihak polis.

Tetapi dia melarikan diri pula walaupun disuruh polis memberi kenyataan.
https://www.thestar.com.my/…/igp-charles-morais-a-coward-f…/

Charles Morais tidak pernah bertapak kaki di Malaysia sejak dia larikan diri pada tahun 2015 sehingga hari ini walaupun BN sudah kalah PRU14 dan geng Kit Siang sudah memerintah.

Bukti-bukti pendrive pun tak pernah timbul sehingga hari ini walaupun masa 5 tahun sudah berlalu.

Tuduhan bahawa Kevin terlibat dalam kes SRC/1MDB dan saya adalah pembunuh pula disambungkan sejak itu oleh Kit Siang serta geng-geng penulis media sosial PH.

Sehingga awal tahun ini sebelum PH tumbang, Kit Siang masih memainkan persepsi ini walaupun saya dah tekan dia untuk mengeluarkan pendrive itu selama 2 tahun.

"14 Feb 2020: Kit Siang: Parliament should honour life of slain lawyer Kevin Morais who fought graft"
https://www.malaymail.com/…/kit-siang-parliament-sh…/1837455

Ya, Kit Siang tetap memainkan persepi itu sepanjang 5 tahun sehingga awal tahun ini walaupun perbicaraan mahkamah rasuah dan pembunuhan Kevin sudah berlansung sepanjang 2 tahun semasa rejim gagalkrasi PH dan pelbagai saksi dan kenyataan agensi siasatan telah membuktikan Kevin tak terlibat dalam 1MDB/SRC dan saya tak terlibat dalam pembunuhan Kevin.

Ya, Clare Brown dan Kit Siang bukan orang jujur atau orang baik.

Oleh kerana orang seperti mereka serta jentera propaganda PH dalam dan luar negara maka saya pula yang dapat nama telah membunuh Kevin Morais dan membenam mayat dia dalam simen.

Kalau nak mereka minta maaf?

Susah. Kerana mereka adalah penipu bersiri.

Akibatnya, saya yang tersalah dapat nama sebagai pembunuh Kevin dan sayalah yang simen mayat dia dalam tong.

Nama Dr R Kunaseegaran bersama 5 rakan dia pula yang tak dikenali umum walaupun sudah dijatuhkan hukuman rasuah dan hukuman mati.

NAJIB RAZAK

Selain Sarawak Report, Yang Bulat Merah, celaka tu kaki fitnah juga..
Selain Sarawak Report, Yang Bulat Merah, celaka tu kaki fitnah juga..


MR :  Kencing PH satu persatu terburai


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


11 ulasan:

  1. 😊 Kebenaran itu PAHIT kalau boleh di rasai oleh mereka2 yg FITNAH DS Najib dalam isu ini. Saya tak larat nak jelaskan kpd geng2 RBA dan penyokong pembangkang ketika itu serta hatersx DSNR...yg PM Najib tidak terlibat dan tiada kaitan kes kematian Kevin Morais.
    Tiada fakta atau bukti mereka2 yg bunuh dan simen Kevin disuruh atau diupah Najib....org bodoh saja yg percaya "sembang" Lim Kit Siang dan Sarawak Report 😆😆😆
    Bila isu Altantuya tak "berhasil" kait dgn Najib sblm jadi PM6...geng2 gunting dlm lipatan jadi duri dlm daging semasa DSN dilantik PM 6 ganti PakLah tak duduk diam ,mereka inilah pengkhianat NEGARA sebenarnya...tanpa rasa bersalah atau perikemanusian yakni hati busuk, sanggup reka dan cipta lain2 fitnah terhadap DS Najib PM6...yg mereka jugalah MERANCANG, DASAR PENGKHIANAT mmg tak boleh diajar dgn kata2...patut diajar dgn KUDRAT ILAHI biaq depa tau langit itu tinggi, sedar diri berpijak di bumi nyata bila sekecil zarah mainan fitnah...akan berterusan hingga ke kiamat. Hangpa dah mati pun...zarah2 fitnah terus kekal berkembang selagi ada manusia yg percaya dgn fitnah2 ini...hangpa tanggung laaa PENCINTA FITNAH hingga berdepan Al Mizan dpt buku amalan 😅😅😅 tangan kiri...aku juga akan diheret jadi saksi geng2 tukang fitnah kelak 😖 masuklah aku dlm golongan org2 yg celaka 😭😭😭 Astaghfirullahalazim semoga Allah ampuni aku dan dijauhi aku drpd "api² fitnah" umpama bahang api neraka di dunia ini.

    BalasPadam
  2. Brown Flesh Vibrators says:

    selagi seorang melayu terkait dengan politik, maka itulah bermulanya PENGKHIANATAN terhadap bangsa agama negara dan masa depan.

    Sejarah membuktikan. Buka mata dan minda. Orng politik, terutama yang ada jawatan ahli parlimen, menteri pusat, adun sekelopmpok minoriti yang tidak ade maruah, pecah amanah, pelakon dan pemutar belit yang hanya fokuc pada diri, diri dan diri.

    Apa jua pakatan parti politik, gabungan dan usahasama semua nya untuk diri sendiri dan BUKAN untuk rakyat. kalau ade pon hanya secebis ibarat bagi gula2 sedang tangan menyimpan tabung buloh dibelakang.

    Harap rakyat melayu Islam sedar insaf dan akur keadaan ini untuk menjauhkan diri dari menyentuh isu dan individu politik dalam apajua media dan secara fizikal seperti mana harus menjauhkan diri dari menyentuh hal Sajat Alif Syukri PU Abu dan artis. Jauhkan kebodohan dari diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoi bodoh!

      Kalau kita biarkan orang jahil menguasai politik, maka kita akan dikuasai oleh orang jahil.
      Jadi adalah kewajipan kita orang Islam utk menguasai politik.

      Hoi bodoh!
      Nabi pernah mengingatkan kita bahawa Amar Maruf Nahi mungkar ini adalah tanggungjawab umat Islam.

      Jadi umat Islam wajib ambil tahu tentang politik dan perlu ambil tindakan terhadap mereka yang cuba memutar belit fakta dan memfitnah.

      Ingatlah hadith nabi pernah menyebutkan bahawa kita umpama berada dalam satu kapal, jikalau seseorang itu yg berada di bawah kapal mahu menebuk lubang utk mendapatkan air, jika tiada orang yang mencegahnya, sudah tentu kapal akan karam.

      Sesiapa yang cuba memisahkan politik dgn Islam, ketahuilah bahawa dia tu bodoh, sial, celaka, babi dan anjing suruhan dajal dan kafir laknatullah.

      Padam
  3. awanama 1.43ptg tidak semua begitu dan kalau yang beriman membiarkan orang lain mengisi tampuk politik, maka celaka akan mengundang. islam telah mengajar cara bermasyarakat. PAS sudah 30 tahun perintah Kelantan, tiada kes rasuah.ULANG, Tiada kes rasuah di kelantan.

    BalasPadam
  4. PH khususnya PAN, fitnah adalah makanan lazat. Soal dosa fitnah buang kelaut.yang penting boleh fitnah hari2. Parti islam PAN rasa lebih kuat takwa apabila berkawan dengan DAP, ikut arahan DAP dan sanggup pertahankan DAP jika ada yang menyentuh tuannya(DAP).

    BalasPadam
  5. Dan juga kebodohan Najib yg tiada taranya bila dia difitnah tapi tidak melakukan apa2.. malah senyap dan cuba menghumban mereka2 yg cuba bercerita tentang 1MDB.. satu perkara yg ajaib.. kita boleh saja bersetuju sekiranya kes Morais ini punya agenda lain tapi takkan kita nak bersetuju bila ketika Najib berkuasa tapi tiada satu pun arahan siasatan dilakukan kepada 1MDB.. sebaliknya sesiapa yg cuba melaungkan keraguan tentang 1MDB akan disingkirkan.. tup2 sekarang ni di mahkamah Najib boleh pula berkata dia diperdaya..ketika dunia dan begitu ramai pemimpin dan rakyat nampak jelas ada sesuatu yg tak kena pada 1MDB , Najib pura2 tenang menafikan segalanya.. kalau betul Najib tak salah sepatutnya dia dah arahkan siasatan keatas 1MDB ketika beliau berkuasa.. dan bukan cuba mengatakan diperdaya selepas tiada kuasa.. tiada siapa akan percaya lagi.. dan kalau betul dia difitnah mungkin sekarang namanya akan disebut2 kembali utk dinaikkan semula sebagai PM oleh UMNO.. tapi orang2 UMNO juga kini ingin melupakannya.. bukan nak cakap Najib sudah bersalah tapi soalnya kenapa ketika dia punya ruang utk membetulkan keadaan tapi dia tidak melakukan malah tindakan2nya ketika itu semakin menimbulkan syak wasangka.. itulah kebodohan Najib yg tidak dapat diterima lagi oleh sesiapa dulu kini dan selamanya..kecuali 2-3 kerat yg pernah menerima budi jasa Najib dan mereka2 yg masih menaruh harapan dapat berkongsi 2.6b..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tu bodoh. Najib berbuat segala apa yang dia mampu untuk menerangkan keadaan tetapi kerana fitnah itu terlampau kuat, engkau semua pula percaya, dan bila orang tak percaya, kau tengking dan marah mereka, sampai ketua jabatan kerajaan pun termakan fitnah sampai marah anak buah, sampai doktor pelatih pun kena tengking kerana sokong Najib waktu itu, aku ingat lagi betapa fitnah korang ini menyebabkan korang jadi pembuli dan penengking.
      Pergi belah lah babi anjing sial.

      Padam
    2. Untuk perhatian awanama...

      Rasanya tuan tidak memberi kenyataan yg betul.

      Semasa DSN penjadi PM, beberapa kenyataan penafian DSN akan hal 1mdb telah dibuat.

      Beberapa siri audit telah dijlnkan. Termasuklah RCI yg diwakil oleh beberapa org PH.Keputusan pun telah menyatakan DSN tidak terlibat dlm penyelewengan 1mdb.

      Namun, pada masa itu api2 fitnah bertubi2 menyelinap diserata alam siber yg dihamburkan oleh pihak PH. Sehinggakan kalau dikatakan DSN curi ayam pak Leman di kampung sebelah pun org akan percaya.

      Apatah lagi cerita2 fitnah itu didendangkan oleh org2 yg dipercayai rakyat.
      Org2 yg nampaknya "baik".


      Apakan daya...waktu tu...DSN sedaya upaya utk melawan! Dan akhirnya dia kalah. Kalah kerana waktu itu watak yg jahat yg di"cipta" oleh pemfitnah2 telah berjaya.

      Dan.....kini.....BENAR FIRMAN ALLAH!!! SESUNGGUHNYA KEBENARAN AKAN MENGATASI KEBATHILAN BAGI MEREKA YG SABAR.

      .....kini...satu persatu ianya terdedah. Mereka yg berdegar2 waktu menyebarkan fitnah dulu...kini hilang....hilang dng habuan2!!

      ...dan utk tuan awanama...insaflah....selagi diberi kesempatan.


      Padam
  6. Wahai orang Islam, rancangan orang kafir dan orang Munafik adalah utk memisahkan umat Islam daripada politik.
    Supaya apa? Supaya umat Islam mudah di buli dan di rodok.
    Banyaklah alasan bodoh yg di beri nya kononnya Islam ni agama kasih sayang dan agama yang indah sampai semua boleh setuju.
    Inilah golongan pluralist yang kita perlu tentang hebat hebat.
    Ingat! Jikalau kita tidak masuk politik, ertinya kita membenarkan kita dikuasai oleh golongan jahil, kafir dan Munafik.

    Contoh senang saya boleh bagi ialah Syariah Islam. Syariah Islam ini adalah kewajipan semua umat Islam utk menegakkanya. Sila buka kitab Fathi Yakan, buka kitab Amalan sepanjang hayat, buka kitab Riyadhussalihin, semua ada menegaskan kewajipan kita dalam menegakkan syariah.
    Dan tanpa kuasa politik, adakah syariah Islam boleh di tegak? Adakah kamu mengharapkan orang seperti Mad Sabu, Khalid Samad dan Lim Guan Eng utk menegakkan Syariah? Sudah tentu tidak!

    Syariah ini tanggungjawab siapa?
    Syariah ini tanggungjawab umat Islam. Tak guna kamu solat tunggang terbalik kalau kamu tak tegakkan syariah Islam. Tak guna kamu puasa atau pergi haji kalau terhadap orang kafir dan Munafik kamu lembik dan dayus. Orang Islam perlu kuat dalam melawan orang kafir dan Munafik. Orang Islam perlu kuat dalam politik.

    BalasPadam
  7. Orang kafir tidak pernah redha kepada agama Islam dan umat Islam maka umat Islam wajib menolak puak kafir harbi dan khadam liberal mereka secara total.

    Allah SWT telah berfirman:

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ ۚ

    Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi.” Suraj Ali Imran: 118

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.