Header Ads

ads header

Flash News

Najib dan Lim tak sama, kata Anwar

Ini kerana setiausaha agung DAP belum didapati bersalah oleh mahkamah, manakala Najib telah disabitkan bersalah dalam kes seleweng dana SRC.

Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata situasi yang dihadapi oleh Lim Guan Eng dan Najib Razak tidak boleh disamakan kerana Setiausaha Agung DAP itu belum dibuktikan bersalah di mahkamah seperti bekas perdana menteri dalam kes isu penyelewengan dana berkaitan SRC International Sdn Bhd.

Sebaliknya, beliau meminta supaya siasatan yang melibatkan Lim akan dilaksanakan tanpa sebarang motif politik atau penganiayaan.

"Berbanding dalam kes Najib, selalu saya katakan kita lihat pada fakta serta undang-undang dan bukannya politik.

"Ada orang samakan kes Guan Eng dengan kes (Najib) yang sudah dihukum berdasarkan fakta, hujah dan undang-undang," katanya ketika ucapan majlis jelajah presiden PKR ke Selangor di Shah Alam malam tadi.

Susulan daripada situasi yang dihadapi oleh Lim, beliau menyuarakan kebimbangan mengenai politik menindas.

"Saya tidak mahu prejudis tapi kita berdasarkan apa yang dibentangkan kepada kita hari ini amat merisaukan dan oleh itu parti dan PH turut bangkit sedarkan rakyat dengan tekankan politk menindas dan menekan.

“Tetapi soal ini yang lebih besar kita lalui penekanan pendakwaan terpilih,sudahlah mari kita aturkan negara ini dengan cara aman dan damai dan hentikan politik penyeksaan,” katanya.

Katanya, apa yang paling menyedihkan dan mengecewakan apabila isteri kepada Lim, Betty Chew turut ditahan pada hari sama dalam keadaan mencabar dalam sejarah hidup mereka.

"Tunggulah.. paling tidak sehari dua untuk beliau mengiringi suami," katanya.

MR : Jawapan yang ok, tak salahkan mahkamah macam pimpinan DAP   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan