Header Ads

ads header

Flash News

Siapa Pemandu Innova Cekap Parkir Tahap Super (bersama video)


SEJAK semalam, ada dua rakaman video tular mengenai aksi seorang lelaki memarkir keretanya secara sisi (parallel parking) di atas jambatan konkrit yang merentangi longkang besar dan sangat sempit.

Kalau tersilap langkah, memang pemandu dan kereta dipandunya itu, jenis Toyota Innova putih, boleh terjunam ke dalam longkang. Namun, apa yang menakjubkan dia mampu masuk dan keluar parkir tersebut dengan selamat. Siapakah sebenarnya lelaki itu?

* Video keluar parkir ada dalam komen video di atas. 

Lelaki itu ialah PJ Biju, seorang pemandu bas dari Kerala, India. Dia sebenarnya memandu pulang Innova milik kawannya untuk dicat semula dan kenderaan pelbagai guna (MPV) itu diparkir atas jambatan konkrit kerana berada dekat rumahnya. Video itu pula dirakamkan isterinya sendiri.

Bagi Biju, tiada masalah untuk mengawal Innova sepanjang 4.5 meter itu kerana dia sudah biasa memandu bas yang bersaiz berkali ganda lebih panjang hingga 12.5 meter.

Bercakap kepada agensi berita Manorama News, Biju berkata:

Saya sudah memandu bas setiap hari khususnya di laluan Ernakulam-Kannur sejak bertahun-tahun lamanya. Dan kenderaan itu 12.5 meter panjang.

"Jadi, ukuran panjang Innova tidak jadi masalah untuk saya. Apapun jenis kereta, kamu ada gambaran saiz kereta itu dalam fikiran. Ia sebenarnya ada kaitan dengan aspek pemahaman dan keyakinan."

Rakaman video yang menunjukkan cara  dia masuk dan keluar parkir itu mendapat lebih 50,000 tontonan di Twitter serta dikongsi ribuan warga maya. Malah Biju langsung tidak tahu isterinya sedang merakam aksi masuk-keluar parkir itu dan cuma sedar apabila sudah tular.



#Sumber :  pandulaju.com.my  

MR :   Bila dah biasa, ok 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.



Tiada ulasan