Header Ads

ads header

Flash News

Jemaah solat Jumaat masjid di Subang 2 Okt digesa buat ujian Seru JAIS


Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menyeru kepada para jemaah yang telah hadir solat Jumaat pada 2 Oktober 2020 di Masjid Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz, Subang untuk tampil dan segera melakukan saringan di klinik kesihatan yang berhampiran sekiranya mereka bergejala atau melakukan kuarantin kendiri di rumah.

"Situasi ini juga akan dibincangkan dengan terperinci di dalam Mesyuarat Jawatankuasa Khas Penilaian Dan Pengawasan SOP Masjid dan Surau yang akan dipengerusikan oleh pengarah Jais untuk keputusan selanjutnya mengenai kedudukan masjid ini dalam masa terdekat.

"Buat masa ini, pihak Jais hanya membenarkan tiga orang petugas dari kalangan pegawai atau ahli jawatankuasa untuk mengumandangkan azan dan melaksanakan solat fardhu.

"Kerja-kerja pembersihan dan sanitasi telah dilaksanakan oleh pihak pentadbir masjid pada 9 Oktober 2020," kata Pengarah Jais, Mohd Shahzihan Ahmad pada satu kenyataan hari ini.

Untuk rekod, bilangan jemaah yang hadir Solat Fardhu Jumaat pada hari tersebut adalah seramai 1,310 orang jemaah.

Jais juga berkata telah menangguhkan solat Jumaat, solat fardu lima waktu dan aktiviti pengimarahan di masjid berkenaan bermula waktu Asar, 8 Oktober 2020 sehingga diberitahu kelak.

MR :  Patuhilah arahan/seruan ini demi kebaikan bersama  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan