Header Ads

Header ADS

Sabah bukan hak kepunyaan DAP


CUKUP
 kuat penghasut dan pengadu-domba puak DAP ini. Pelantikan Setiausaha PAS Sabah Dr Aliakbar Gulasan sebagai salah seorang ADUN lantikkan Kerajaan GRS Negeri Sabah dianggap sebagai suatu yang memudaratkan rakyat dan Negeri Sabah.

DAP Sabah mendesak agar PBS dan STAR keluar dan meninggalkan Kerajaan Negeri GRS. Jelas kekalahan dan kegagalan WARISAN Plus dalam PRU Negeri tempoh hari masih menghantui DAP. Mereka perlu matang menerima keputusan rakyat dan tidak menjadi batu api menyemai benih kebencian. Kerajaan GRS diberi mandat oleh rakyat. Rakyat menolak WARISAN Plus dari kekal memerintah.

PAS telah wujud dan bergerak di Sabah sejak 1986 iaitu 34 tahun lalu. Dalam PRU Negeri baru-baru ini PAS menyertai GRS, walaupun tidak bertanding namun jentera PAS giat membantu calon-calon GRS.

Lalu apabila GRS menang dan punya majoriti membentuk kerajaan, apa salahnya wakil PAS dilantik sebagai salah seorang ADUN yang dilantik? Apa ada kena mengena dengan DAP yang duduk di bangku pembangkang?

Ini negara demokrasi dan semua pihak bebas bergerak dan memegang jawatan tanpa didiskriminasi. Jika rakyat Sabah tidak ramai yang mengenali PAS maka dengan adanya Dr Ali dalam kerajaan berpeluanglah mereka melihat dan menilai prestasi kepimpinan PAS.

Yang tuduh PAS ekstrem adalah DAP sedang PAS tidak begitu. Masyarakat bukan-Islam bolehlah bersuai-kenal dan berforum dengan Dr Ali, anak negeri Sabah yang cukup berpengalaman dan berpendidikan setelah kini beliau dalam kerajaan mewakili PAS.

Sijil-sijilnya akademiknya semuanya sah dan diiktiraf kerajaan. Biar segala fitnah dan momokkan jahat DAP dapat terbongkar. PAS punya rekod kepimpinan yang baik di Kedah, Kelantan dan Terengganu selain 3 Menteri dan 5 Timbalan Menteri di Pusat.

Berilah peluang pada PAS dan jangan termakan racun yang ditabur DAP itu. Yang jahat, rasis dan cauvinis itu bukannya PAS tetapi DAP.

ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR

#Sumber :  Harakahdaily  

MR :  DAP rasa dia hebat sebab semua cina sokong mereka  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


15 ulasan:

  1. Bagus kita ramai2 pulau kan DAP ni,,DAP sebenarnya adalh tali barut komunis,,cuma ja dorg pandai berlakon talam 2 muka,,,sial punya DAP, pandai dorg hasut cina supaya undi DAP,,, sepatutnya JPN periksa balik kp2 yg d keluarkan kpd org2 cina memandangkan kebanjiran org China ke negara kita ini,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong halau terus dari tanah air pun bagus

      Padam
  2. Dajjal Action Party adalah parti ultra-rasis yang memuja pengganas komunis Bintang Tiga dan PKM pada tahap dewa.

    Maka kita tidak terkejut melihat puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka berusaha untuk mengiktiraf pengganas komunis yang telah memusnahkan negara dan membunuh ramai rakyat Malaysia sebagai pejuang kemerdekaan. Ini menunjukkan penyokong komunis ini mengidap sakit mental yang kronik.

    Puak ultra-rasis ini juga telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam walaupun Perlembagaan Persekutuan telah menjamin hak Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu Islam kerana kaum Melayu Islam telah menghalang matlamat jahat komunis untuk menjadi Tanah Melayu sebagai negara komunis yang bersikap anti-Islam.

    Ini juga bererti puak ultra-rasis ini telah menghina Perlembagaan Persekutuan yang bererti mereka menghina negara ini.

    Cukuplah musuh Islam menghina Islam dan umat Islam selama 22 bulan.

    BalasPadam
  3. tidak ada pun saya nmpk yg DAP ni rasis. rakyat hanya dengar di pihak yg menyebar kan fitnah saja. cuba lah berfikir positif cikit. kita duduk di Malaysia hidup berbilang kaum. kita suda merdeka jdi fikiran kena merdeka jgn sbb parti yg nak monopoli tabur fitnah rakyat terus ikut. cuba jgn ikut perasaan. selama ni siapa yg kasi rosak bangsa kita Dap ka atau bangsa kita sendiri? Dalam DAP ada bangsa kita juga sbb mereka org yg berjaya yg prof yg ada fikiran bukan jd pak turut saja. suara rakyat yg ingin kan perubahan.

    BalasPadam
  4. Pandai lh korg kata2 MCM tu. .tapi kerja bos cina jga yg banyak . .huhu perapu ikut politik tak guna . .kapala sakit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Butuh kau ingat rezeki dtg dari cina ke

      Padam
  5. DAP bagus.PH perintah, macam2 berlaku.Menghina Islam dalam kalangan DAP sangat ketara. Angkat komunis,bendera terbalik,bendera bintang komunis,tolak belajar jawi tapi guna tulisan jawi untuk lariskan barangan. Melayu macam PAN sahaja bodoh jadi pengikut DAP.Pernah kita dengar PAN menegur DAP persenda Islam?TIDAK! Sebab apa? PAN belaan DAP

    BalasPadam
  6. Puak RBA suka menyondol dan baham dedak cap roket sehinggakan mereka menjadi dungu, pekak dan pekak terhadap salahlaku, hasutan jahat, hasutan perkauman, sikap anti-Islam dan kejahatan tuan kafir harbi mereka sendiri.

    Sekarang kita cabar puak RBA untuk mendedahkan nama parti yang telah:

    (1) mencipta dan mempromosi Malaysian Malaysia untuk menghapuskan hak kaum Melayu dan hak bumiputera yang telah dijamin oleh kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan,

    (2) menghina ajaran Islam dan menghasut orang kafir menentang ajaran Islam seperti Hudud dan RUU355 dll,

    (3) menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

    (4) menyokong pengganas komunis.

    BalasPadam
  7. D sabah klw pas bertanding conform ditolak, selama 34tahun rakyat sabah menolak pas. Ini fakta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. RBA membodohkan dirinya sendiri dengan berlagak sebagai tukang tilik nasib yang sangat bodoh.

      Sebenarnya dalam politik terdapat pelbagai kemungkinan yang tidak dijangka. PAS berpotensi di Sabah menyebabkan musuh-musuh PAS meroyan histeria.

      Padam
  8. Sejak dap berada dalam politik malaysia suhu ketengangan kaum makin naik mendadak mereka mencetuskan provokasi menghina agama islam,tapi mereka menafikan,umapa mereka baling batu sorok tangan,rakyat pribumi yang kaum majoriti berwaspada dengan dap mereka ini kaum minoriti mahu berkuasa di tanah air kita,jika berkuasa mereka akan bersifat kejam dan zalim,lupakah 13 mei peristiwa berdarah?dap biadap hina kaum pribumi,sampai ke hari ini sikap biadap mereka bawa turun temurun,sedar lah wahai pribumi ini tanah air kita negara kita,mengapa minoriti mahu merampas nya.mereka dap talam dua muka suka adu domba sesama kita penduduk asal negara ini agar maklamat mereka tercapai,jika pas itu parti extrisme adakah non muslim di kelantan mati di bunuh?adakah belaku rusuhan kaum di kelantan kaji semula fikir.islam tidak ganggu agama sesiapa pun,akan tetapi mengapa non muslim seperti dap suka ganggu agama islam,jika kamu tidak mahu di jahati jangan lah berbuat jahat.ini ayat mudah agar semua faham.dap perlu di buang dari tanah air kita,mereka nie perasit perosak keharmonian.

    BalasPadam
  9. Cukup biadap dap hingga sanggup melukakan hati orang2 sabah dengan meletakan tulisan cina di papan tanda jalan,menunjuk kan mereka mahu rampas sabah,sabah bukan hak milik dap persendirian,dap patut malu duduk di negara orang kaya raya lepas tu nak pijak orang pribumi pulak.nak berperang mcm 13 mei dulu bagi tahu,nanti siap kemaskan diri segala ilmu zahir batin.kasi habis terus semua cina amoi ke apek tua ke mampus semua nanti jangan bermain dgn api kemarahan kaum pribumi.jangan sampai tanah air malaysia keluar slogan anti cina komunis siap kamu orang nanti lari tak cukup tanah.dah lama bersabar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.