Header Ads

Header ADS

Isu Adun Ketari : Mana suara DAP?


KUALA LUMPUR:
PAS mendesak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengambil tindakan sewajarnya ke atas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ketari, Young Syefura Othman yang melanggar Prosedur Operasi Standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), baru-baru ini.

Menurut Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tindakan Adun Ketari itu jelas melanggar undang-undang PKPB apabila merentas daerah dan negeri semata-mata menghadiri sambutan hari lahir di sebuah pantai di Avani Sepang Goldcoast Resort, yang terletak di Sungai Pelek, Selangor.

Di bawah PKPB di Selangor, perjalanan antara daerah dan negeri dilarang kecuali untuk tujuan kerja dan kecemasan.

Berkelah juga dilarang secara tegas berdasarkan peraturan yang digariskan Majlis Keselamatan Nasional (MKN), bersama dengan aktiviti pelancongan melibatkan perjalanan masuk dan keluar dari kawasan PKPB.

“Gambar yang diviralkan jelas melanggar SOP dengan tidak mengenakan pelitup muka serta mengadakan majlis yang jelas bercanggah dengan arahan KKM,” ujarnya kepada Harakahdaily, hari ini.

Beliau yang juga Menteri Alam Sekitar dan Air menegaskan agar DAP mengambil tindakan ke atas perbuatan Adun Ketari terbabit yang mana sebelum ini lantang mengkritik Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dato’ Dr Mohd Khairuddin Aman Razali yang dikatakan sengaja melanggar arahan kuarantin selama 14 hari selepas pulang dari Turki.

“Mana hilang suara Lim Kit Siang yang bising menyerang Dr Khairuddin sebelum ini, walaupun beliau tidak melakukan sebarang kesalahan sehingga kes beliau tidak diteruskan,” tegasnya.

Bagaimanapun, gambar di Instagram beliau bersama empat rakannya yang mendapat kecaman netizen sejak beberapa hari lepas, sudah dipadamkan. – HARAKAHDAILY



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


15 ulasan:

  1. DAP suci sbb PAN tlg samakkan

    BalasPadam
  2. AKRAB bersama DAP keluar NAJIS..panKHIANAT jilat HABIS...ingat DAPIG ingat Pankhianat. membisu memejam mata dan pekakkan telinga para peJUANG DAPIGS bila pimpinan mereka lakukan kesalahan..malah mnegak BENANG BASAH.

    BalasPadam
  3. Tiada pulak minta maaf potong gaji.
    Inilah dia DAP. Mereka yang menyokong PH semua memang babi. Sedarlah Melayu oi. DAP ini satu parti babi yang membabitkan orang Melayu. Orang Melayu jadi tukang cuci punggung DAP.
    Hidup jadi hamba, samalah dengan Melayu Singapura, jadi hamba abdi cina kafir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat malaysia boleh katakan 50% bekerja dengan cina kafir,macam mana hukumnya tu?? Ikut ajaran islam bro jagn meroyan

      Padam
    2. tahniah termasuk kamu sekeluarga dan keturunan.

      Padam
  4. LIM KIT SIANG dapat penyakit BISU dan TULI bila terkena air liur basinya terhambur ke MUKA SENDIRI

    BalasPadam
  5. Itulah sebenarnya WAJAH2 HODOH DAP !!!

    BalasPadam
  6. Adun ketari contohi akhlak lebai q7. Lggar sop pun bayar kompaun je. Kalo dia menteri, mesti dia dh pulangkan 4 bln gaji. Yg ramai meroyan ni pehal? Ikut akhlak lebai pun salah ke?

    BalasPadam
  7. Jika RBA 9:50 nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu puak roket dan khadam RBA adalah kaki kencing.

    Jika pemimpin parti Islam berani memotong gaji untuk kebajikan rakyat, mengapa puak roket tidak mahu memotong gaji untuk rakyat?? Penting diri sendiri !

    Ini menunjukkan puak roket dan puak RBA adalah puak lidah biawak cakap tak serupa bikin suka sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

    BalasPadam
  8. Suara puak ultra-rasis roket tenggelam dalam arak oktoberfest.

    BalasPadam
  9. Adun Dap patut blaja dgn lebai mangkuk. Mintak lagi naik gaji. Gaji naik smpi 5k sekor2..takat potong 10% tu celah gigi je..lembu2 ternakan ni igt 10% tu byk ke??

    BalasPadam
    Balasan
    1. HANG macam ada hati dengan JANDA RARA ni...buat majlis nanti di tokong..xperlu lebai nikahkan atau bacakan doa selamat...BOLEH jamu TAHI GIGI pada tetamu hang.

      Padam
  10. Pas sebok kalau orang lain buat salah,setidaknya Dap tidak membela kesalahan org dia,bukan mcm pas,tetap bela walau salah, semua dalil keluar untuk membela puak mereka walaupun salah

    BalasPadam
    Balasan
    1. si YOUNG Ketari INIlah paling sibuk menyalak masa isu dr khaiirudin..malah setiap hari bersama boss besarnya serta konco2NYA.dapig membisu isu RARA dan juga Teresa mangkok tempohari BERMAKNA mereka membela isu ini.

      Padam
  11. 11.37 & 4.18, ko ni jealous dgn lebai serban, meroyan tahap gaban. Biarlah mrk dgn gaji mrk. Mrk tu buat keje, bukan macam adun pandapigs. Geng2 pandapigs ni jealous pasal dah Tak ade gaji ke? Takpe, cuba pru akan dtg, ok. He..he..he

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.