Header Ads

Header ADS

PAS, Umno, PPBM bentuk gabungan rasmi dalam masa terdekat, kata Tuan Ibrahim


PETALING JAYA:
PAS memberi bayangan bahawa parti itu bersama-sama Umno dan PPBM akan membentuk gabungan rasmi dalam masa terdekat di sebalik khabar angin yang mendakwa hubungannya dengan Umno semakin renggang.

Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, perbincangan antara 3 parti itu sedang berjalan dan akan dimuktamadkan tidak lama lagi.

“Perbincangan dan muafakat agar pembentukan gabungan ketiga-tiga parti (PAS, Umno dan PPBM) diwujudkan. Ia akan jadi kenyataan dalam masa terdekat,” katanya kepada FMT hari ini.

Ogos lalu, Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin mengumumkan parti pimpinannya bersetuju menyertai Muafakat Nasional (MN), iaitu kerjasama antara Umno dan PAS.

Tuan Ibrahim juga menolak dakwaan bahawa hubungan parti itu dengan sekutunya Umno semakin dingin selepas menyertai gabungan Perikatan Nasional (PN).

Katanya, kerjasama antara PAS-Umno terus berjalan sehingga ke peringkat akar umbi, termasuk pembentukan jawatankuasa (JK) bersama.

“Hubungan antara PAS dan Umno terus berjalan, bahkan pembentukan JK bersama kawasan dan bahagian terus diwujudkan. Tidak timbul isu PAS ketepikan Umno atau sebaliknya.

“PAS juga menjaga hubungan dengan PPBM dalam PN. Ini kerana kerajaan PN didokongi oleh ketiga tiga parti utama ini,” katanya ketika diminta mengulas dakwaan bahawa PAS cuba meminggirkan Umno dan hubungan 2 parti itu ketika ini semakin renggang selepas menyertai PN.

Sebelum ini, setiausaha agung veteran Umno, Mustapha Yaakub mengakui hubungan parti itu dengan rakan sekutunya dalam MN, iaitu PAS, tidak seintim dulu dan semakin renggang sejak kebalakangan ini.

Mustapha berkata, perubahan itu berlaku apabila PAS mula mendapat tempat dalam kerajaan PN.

“Orang kata, kalau umpama orang yang baru kahwin, tidur tidak lagi berpelukan.

“Kita nampak dan kita sedar hubungan itu kini sedikit renggang, namun tidak ada pergeseran,” katanya lapor sebuah portal berita, namun mengakui hubungan antara 2 parti itu masih elok tanpa sebarang pertelingkahan serius. - FMT





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. Sekagi ada Watak Sang Kelembai,Fuad Jasa,ExMBJDT, Brother Kholid Caslberg,Kuli GM,Saberry ExS46,Rais Bukan anak Yatin Piatu ,Mat Jagoon,Papasukagomol Adam SbiBodek Rosmah. dll Kaki ampu dlm PAS,UMNO n PPBM,,,,,Persepakatan antara 3 Parti masing2 masih dlm peringkat kenal mti budi

    BalasPadam
  2. akhamdulillah,,akhirnya org melayu islam bersatu,,ini yg islam suruh sejak dahulu. islam melarang permusuhan sesama saudara seagama. apa yg berlaku selama ini, permusuhan pas dan umno adalah haram. islam suruh berbaik2 sesama sendiiri. berpakat lah, buang yg keruh, ambil yg jernih. jgn sekali2 terpedaya lagi dengan cina kafir mca geraka dan dap. jgn jd baruwah cina kafir seperti pan dan pkr serta ppbm mahathir perompak anak beranak.mereka bangga diperbodoh dap,,bangga jadi anjing salak dap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang lah Umno dan Pas nak bersatu dan telah bersatu pun. Pas dah ikat perjanjian dengan Umno. Alih2 Pas dengan "sekelip mata" beralih kiblat kepada parti bunga. Parti bunga pula ambil peluang nak hancurkan Umno, Pas boleh duduk diam dan senyum sahaja. Jangan gunakan alasan dap semata2 untuk menghalalkan perbuatan ppbm kepada Umno. Selagi ppbm tak berubah, selagi itulah tiada penyatuan!

      Padam
  3. Bape byk gabungan nk kena buat? Abis selama ni MN dan PN tu bkn gabungan ke?

    BalasPadam
  4. mn adalah gabungan pas dan umno,,pn pula gabungan pas dan ppbm dll. jadi, sangat cantik cantik pas,umno dan ppbm berada dlm satu gabungan,,ketiganya2 adalah parti melayu islam terbesar dan menjadi payung besar irg melayu bernaung. pkr aljuburi dan pan mat sabun,,elok fikir semula adakah dgn memihak kpd kafir dap itu tuntutan ugama? kaedah usul mana satu hangpa pakai? hangpa tera lebih dari quran ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila member sendiri kena buli depan mata tak de lah pulak keluar dalil. Tengok n senyum sahaja. Lepas tu ajak bersatu lupakan sengketa lama. Lebai dah sedap jadi menteri, member lupa, rakyat lagi le langsung tak ingat.

      Padam
  5. Sebenarnya member blm sedar diri sepenuhnya sbb ramai tergiang2 takut msk Sg Buluh

    BalasPadam
  6. sedap jadi menteri okay, yg al juburi sedap ikut jln belakang apa cite?,pan sedap kena kencing dgn babi dap,,,bahlol ke ape?

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.